fredag 1 maj 2020

Glad första maj!

Nu skall jag skynda mig så åtminstone min kära syster får sig lite kvällsläsning...jag vet att hon "väntar" på fredagslista innan läggdags... När läser du bloggar? Innan du lägger dig? Vid morgonkaffet? Själv gör jag det oftast på morgonen...innan jag tar tag i dagen. Har du någon favoritblogg så dela gärna med dig!

Tänk att vi redan är inne i maj...kan inte förstå, det var ju nyss jul!?! Maj - för mig är då man på riktigt vågar tro att sommaren är på gång. Maj är (brukar vara) en av årets mest jäktiga månader, med allt som skall sås och piffas upp efter vintern (då livet flyttar ut), allt vad som skall göras innan skola och aktiviteter tar slut för terminen osv. I år är det annorlunda, sommaren är redan här hos oss (varje dag närmare 30 än 20 grader, till tisdagen lovas 35 på eftermiddagen) och jag har inga måsten ute...inga aktiviteter, inga matcher, ingen skolavslutning...känns tomt.



...jag
dagarna rullar på...tycker det är måndag och fredag mest hela tiden. Stopp! Jag vill inte är livet drar förbi med denna fart... Tips på hur jag kan stanna tiden!? Hur jag kunde få njuta av varje dag och lägga den i hjärte-asken?



...min älsklingar
börjar se ut som små trollungar...skulle nog vara dags för "frissa" småningom (läs snarast), hihi! De sköter sig och börjar snart räkna ner...tre veckor kvar i skolan, inga STAAR test i år så bara "vanlig skola".



...veckans bästa
grannfrun fyllde år igår och vi var bjudna på "suprise party" för henne. Härligt med lite annat en vanlig torsdag tänkte jag skriva, men det var inte en vanlig torsdag för det var ju Valborgsmässoafton också, så dagen stod inte bara av kalas utan också av munk-bakning och mjöd-smakning.



...saknar just nu
att få stoppa fingrarna i jorden, sätta några frön och se dem gro



...veckans "naturbild"
Mangolia träden står i full blom längs garageuppfarten

...veckans godaste maträtt
döper jag om till veckans enklaste maträtt den här gången...Tomatsoppa (stek en gul lök nästan mjuk, tillsätt 800g passerade tomater, 2,5dl grädde, lite svartpeppar, 2 grönsaksbuljongtärningar och 1dl vatten låt koka några minuter...smaka av med lite socker)

...planer för veckoslutet
samma som den senaste tiden - inga! Kanske jag igen skulle ta familjen på pick-nick, det var rätt mysigt förra veckan!?


Trevligt veckoslut!
Berätta gärna vad du ska hitta på!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar