fredag 22 maj 2020

Första sommarlovsfredagen

Så kom då äntligen den dagen då skolan slutade för den här terminen. Det har på alla sätt varit ett annorlunda skolår/ vårtermin. Vem hade trott att våran tid här i Texas skulle sluta så här!? Nu skall vi göra det bästa vi kan av tiden som är kvar...kan redan konstatera att den inte blev som jag tänkt mig, men vi får göra det bästa. Vi har nya flygbiljetter till den femte juli så vi hoppas på bättre tur då. Dags att småningom börja packa ihop det här hushållet, kommer att göra det med vemod för jag har trivts så bra och tiden har gått alldeles för fort.



...jag
mår bra (har sovit bra)! Känns skönt när pusselbitar börjar falla på plats en efter en...

...min älsklingar
äntligen...Äntligen får de ett väl förtjänt sommarlov! Jag lyfter på hatten åt dem att ha kunnat klara sig genom den här "annorlunda skolan". Vem kunde tro i mars då de gick på "springbreak" att de aldrig mera skulle komma tillbaka till skolan?! Men nu skall de njuta!...inte för att jag tror det kommer att ändra deras vardag så drastiskt.



...veckans bästa
tror nog nästan att jag väljer promenaden med P (min finska vän som bor ett stenkast ifrån oss här), även om vi valde hetaste tiden och väntade på skugga efter varje krok så fick man ändå prata med någon annan, i drygt två och en halv timme gick vi.

...veckans sämsta
det är få dagar jag fått av mig pyjamasen innan det är dags att dra på mig "träningskläderna" (bh och underbyxor då jag tränar hemma, t-skjorta och shorts då jag går ut) och sedan är klockan så pass mycket redan att man kan dra på sig pyjamasen efter duschen. Undrar riktigt om några kläder går på mig mera!? Hjälp!

...vill ha
(eller måste ha!) en ny baddräkt, märkte till min stora fasa när jag drog på den här om dagen att lycran gått ur mitt fram så den hänger som en genomskinlig påse

...saknar just nu
inspiration att göra skoluppgiften...finns det något tråkigare än att skriva mallar för offerter, fakturor, uppdragsavtal osv. !? Nej, om du frågar mig...går och drar mig hela tiden. Hela veckan har gått till att jag sätter mig ner vid datorn men så kommer jag på att diskmaskinen måste tömmas, tvätten väntar, stickningen i soffan ropar på mig osv. Allt är sååå mycket roligare! Samtidigt vill jag vidare till Feng Shui lektionen.


...veckans "naturbild"
naturens eget skådespel. För den som såg bilden på instagram och undrar hur det gick kan jag tala om att vi dukade inne men det kom nog inte något regn då.



...veckans godaste maträtt
här om kvällen gjorde vi en enkel tomat- rostad paprika- surdegsbröd sallad ( ur Paul grillar, Paul Svensson). Super god! Den kommer jag att servera på nytt, helt säkert! Serverade grillad korv till åt mina hungriga karlar.



...planer för veckoslutet
inga särskilda, har äntligen "lättat lite på locket" och gett lov att Lucas skall få besöka sin allra bästa vän.


Trevligt veckoslut till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar