fredag 29 maj 2020

Freeedaaag!



Det känns så overkligt på något sätt. Det har hänt en hel del under den senaste veckan. Inte bara att vi njutit av vår första sommarlovs vecka utan det har varit en fotograf här och tagit bilder från huset som idag har lagts ut till försäljning (så vill ni ta en 3D tur är det bara kika in på HAR! ...hoppas bara ingen köper det nu under veckoslutet för då blir vi hemlösa några dagar innan flytten i annat fall får vi ha huset ännu hela juli). Idag har också "flyttgubben" varit och kollat vad allt vi skall ha med oss i flytten... Börjar nu kännas som flera ? rätas ut till ! och vi är ett steg närmare hem.



...jag
lever som i två världar just nu eller egentligen tre...i den ena kämpar jag mot saknaden att lämna allt jag har här, försöker febrilt fundera vad allt jag vill se och göra ännu osv. I den andra är jag nästan redan hemma i Finland och funderar på vad allt jag vill få gjort den här sommaren, för sommaren är kort (och den här extra kort) som vi alla vet...dessutom skall det vara konfirmation för tvillingarna och skolstarten ligger på mina axlar eftersom Janne kommer hem först i slutet på augusti (två dagar innan konfirmationen). Därtill måste jag komma fram till vad jag skall börja göra i höst (avskyr tanken...vill inte tänka men måste, suck! Förslag?! I den tredje världen (här och nu - vardagen) är jag bara här och nu, sköter vardagen, gör lite skolarbete, njuter av stunden, tar mina promenader, simmar stickar osv.





...min älsklingar
Lucas kom hem igår trött och slut men lycklig efter sex dagar hos bästisen. Idag kör baseball träningarna igång (få se hur de fungerar med alla restriktioner). Tristan och Edvin har varit ett par gånger på gymmet sedan det öppnade förra veckan...ja ni ser sakta men säkert börjar vardagen le igen, men visst känns den lite osäkert. Alina har varit lite "mammasjuk" (lika som grannflickan), tror de har lite svårt med tanke på flytten...igår ville fröken att vi skulle färglägga tillsammans (lika som L och hennes mamma gjort), så vi hade en mysstund...på eftermiddagen hade flickorna planerat en "girls picnic", så vi mammor och flickor njöt en stund i parken...flera liknande saker är under planering har jag förstått "mellan raderna" på flickornas diskussioner. Janne kämpar på med att jobba hemifrån, men man märker på honom att han börjar sakna sina kolleger.



...veckans bästa
jag blev tipsad om en ny podd (tack Lotta!), fru vintages 11 kaffe och Janne har köpt nya "hörlurar" som håller vatten så min halv timmes simning gick på nolltid igår (annars brukar det bli lite motigt efter femton minuter av och an i en tio meters pool)...väntar redan på att få simma vidare (eller var det lyssna...)

...vill ha
lite mod att åka och shoppa...skjuter upp och skjuter upp och snart går flytten...



...saknar just nu
mitt växthus...ännu mera efter att grannen hämtade en kass med vad han skördat i deras trädgård. Allt detta går jag miste om en sommar till.



...veckans "naturbild"
en liten filur...lite otydlig för jag måste zooma så mycket för att inte skrämma den.



...veckans godaste maträtt
grillade shrimps med en melonsalsa till. Sommarmat!

när jag får välja var vi dricker eftermiddagskaffet 

...planer för veckoslutet
Inga för veckoslutet, men nästa vecka måste vi hitta på något skoj för då har Janne semester...känns lite surt då vi måste avboka vår Kalifornien resa så vill hitta på något som lite "plåster på såret".


Önskar er alla ett skönt veckoslut!

3 kommentarer:

  1. Alltså, så mysigt ni har det. Kul att du gillade podden. Vattentåliga hörlurar har jag aldrig hört om. Jag gillar vatten men orkar aldrig simma i simhallen. Kanske såna skulle vara något för mej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 <3 <3...direkt vattentäta är de ju inte men fungerar bra då man simmar "mommosim" som jag. Jag tror de heter Airpods pro eller något liknande (skrev senast Earpods, gissa om barnen skrattade?!)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera