lördag 9 maj 2020

Fredag redan, jag tycker det är torsdag!?

Tänkte missa att det är fredag idag, förlåt! Jag trodde det var torsdag. Min vecka blev en dag kortare eftersom jag inte fick något till stånd i onsdag p.g.a av en till för kort natt...men så kan det vara, fick inte inlämnat skolarbetet idag som jag planerat men vad gör väl det, det kommer nya dagar.
...men "tordagsstädning" kanske jag hinner med...



...jag
mår okej, men känner mig si sådär...har haft varierande huvudvärk och flera vaknätter den här vecka. Vet inte varför?? För mycket tankar, känslor och frågetecken kanske? Men annars mår jag bra.

...min älsklingar
kör på...nästa vecka är sista hela veckan för dem "i skolan"...och de har fått tider för att gå och hämta sina saker och lämna tillbaka om de har något från skolan. Känns vemodigt då det inte är några "avslutningar" och många farväl blir otagna.



...veckans bästa eller ...veckans sämsta
"juttuna" här i karantän börjar spåra ut...den minst konstnärliga här i familjen (läs Janne) har blivit modern konstnär (jag lovade göra reklam här på bloggen ;-) , men han är rädd att bli stämd för plagiat, hihi).

...vill ha
nu kommer jag inte ihåg mera, hihi. Tänkte på något här i vecka som jag skulle skriva men...tydligen saknar jag inte så mycket just nu.



...veckans "naturbild"
har tydligen inte tagit någon den senaste veckan, förutom den här en dag när jag satt och njöt i solen.



...veckans godaste maträtt (eller var det efterrätt)
fattiga riddare, när åt du det senast!?



...planer för veckoslutet
jag drömmer om att få komma till havet nu när de har öppnat stränderna här (men vet inte om det är för mycket folk?)!
och så borde vi bestämma när vi skall flytta hem, suck...jag vill och jag vill inte...



TREVLIGT VECKOSLUT
till er alla
och en riktigt fin morsdag till alla mammor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar