lördag 6 juni 2020

...och varför sa ingen att det är fredag!?

Go'kväll i stugorna...här har veckan gått i ett hui. Janne har haft semester den här veckan och vi har vågat vädrat näsan lite. Två shopping rundor till en outlet för att fylla på garderoben lite har det blivit. Visst var det lite pirrigt först men vi hade alla munskydd (de flesta butikerna krävde de också) och så var det begränsat hur många fick vara i butiken samtidigt. Igår en dagsutflykt till havet, idag bilen på service osv.


...jag
mår bara bra, lite härlig solbränna på ryggen som påminner om gårdagens utflykt till havet. Jag är riktigt överlycklig enda in i själen efter gårdagens utflykt. Jag förstår inte hur havet, vågorna, luften kan ha en så rogivande effekt på mig. Känner att jag är del av havet och havet en del av mig <3, alltid. 
Kanske det låg något i det där, när vi på nian i högstadiet gjorde något test angående vilket yrke skulle passa en...då fick jag sjöbevakare som resultat. Har funderat på resultatet flera gånger!? Skulle du kunna se mig som sjöbevakare?...själv har jag lite svårt.


...min älsklingar
vi har haft det mysigt hela veckan, gjort mycket tillsammans.




...veckans bästa
helt klart stranden. Finns det något mysigare än en lunch på filten i familjens sällskap, med vågornas brus i öronen och doften av hav i näsan.

...veckans sämsta
jag tror snart att det här är ett skämt...KLM har igen avbokat vår resa...så flytten hem är igen ett frågetecken. Men den här gången (eller åtminstone nu just) känns det inte så bittert...som jag sa, det känns som ett dåligt skämt...så vi får ta det som det kommer och hoppas på det bästa...sommaren är ju trots allt snart förbi känns det som, bara vi bara skulle hinna hem till skriftskolslägret och skolstarten, men det skall vi väl!?


...vill ha
är rätt nöjd med det jag har just nu.


...saknar just nu
ingenting... förutom vänner och familj där hemma. En stor kram skulle sitta fint! Men vi får väl kramas så här... KRAAAM!


...veckans "naturbild"
Gissar att du förväntade att jag skulle sätta en bild på havet här... men lite överraskningar måste jag väl komma med så det får bli en ekorre. Här finns så många att man tar dem för givet... men häromdagen tyckte jag att jag borde fotografera en som minne.

...veckans godaste maträtt
Alltså ni måste prova det här receptet för oss ett nytt "vege" recept.

...planer för veckoslutet
baseballsträningarna och lite nattgäster (åt Lucas)


Trevligt veckoslut!

2 kommentarer:

  1. En dag på stranden är aldrig fel, nej. Kan definitivt INTE se dej som sjöbevakare men kanske ett jobb på en lunchrestaurang båt eller på ett strandcafe skulle vara din grej ;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett strandcafé vore drömmen...Tänk att få stå och dekorera glassportioner...servera en latte eller två...alla glada människor...

      Radera