tisdag 6 augusti 2019

Semester...

Hups hej, så tiden går snabbt när man har semester! Har nästan glömt bort att jag har en blogg att uppdatera... Men nu är vi tillbaka i sommarlovs vardagen i USA. Drygt en vecka till skolstart och lite mera rutiner (och mera egentid för den här mamman). Visst är det skönt med semester och inga tider att passa, men jag märker att barnen (och jag) nog saknar lite mera struktur i vardagen.
Vi har haft en jätte skön semester, först 2/3 av familjen och sedan hela. Vi har rätt mycket tagit "dagen som den kommer", vilket jag älskar (även om jag blir lite stressad av det). Jag har bl.a hunnit med en sommarpaddling, en sväng till Tallinn för att fylla på tygförrådet (med mina handarbetsvänner från jobbet), lata dagar vid havet, träffat en hel del vänner, en del måsten, några skogspromenader osv.

Låt semesterbilderna tala för sig...
(har valt några av de 580 bilder jag knäppt under semestern)




Sommarpaddling, Luumäki-Kouvola, ca 80km i kanot tillsammans med scoutvänner. Som jag njöt av den finska naturen, bästa sällskapet och känslan av att jag klarade det!


Tänk så ljusa nätter vi har i Finland!? 


Blev bjuden på middag på Sicapelle på bröllopsdagen. Tjugo år som man och hustru (nästan 26 år tillsammans).



Kitö! Här vilar själen...


Tänk att jag får bo i "öppna" landskap...


Jag vet inte hur många dikes-/trädgårdsbuketter jag plockat in den här sommaren. Tycker det funnits mera sommarblommor i år och de har blommat längre än vanligt. Håller ni med?



Vi träffade goda vänner i Noux..."vandrade", grillade och stekte plättar...




En dag med familjen i vackraste Hangö!


En glass eller två (eller lite flera) har det blivit i sommar...denna som "belöning" för duktiga barn i tandläkaren...eller hur det nu var.


Kafferepet får symbolisera alla vänner vi träffat under semestern!


Dags att säga adjö och på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar