onsdag 14 augusti 2019

Skolstart...

Kan du känna den där härligt pirriga känslan inför skolstarten? Vemod för att sommaren tar slut, men längtan efter att få träffa kompisarna, få se vem man har på sin klass, att lära känna sina nya lärare. Ett helt nytt läsår framför sig, nya möjligheter, nya rutiner, nya kompisar. Jag kan och då är det inte jag som skall börja skolan, hihi. Jag tror det var jag som hade mest pirr i magen i natt, kunde först som efter fyra i morse.



Tripp, trapp, trull-ull...följde jag dem alla till skola/skolbuss...Väskorna packade, lunchboxarna fyllda, lite nya kläder...men inget pirr som syntes utanpå åtminstone...



...nu sitter jag här och funderar var jag skall börja. Hemmet känns så tomt efter att ha haft dem alla runt mig hela sommaren. Tror jag skall börja med att damma av mina "skolböcker" också och ta itu med studierna på allvar, nu genast från början av hösten...hade planerat jag skulle ha studerat på halvmaskin hela sommaren, men så blev det ju inte.

Önskar alla lycka till med skolstarten och hoppas ni får en fin hösttermin!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar