lördag 24 augusti 2019

Solrosor och lite annat smått och gott...

Måste genast tala om att det "lönade sig" att "önska" sig solrosor förra veckan...fick en bukett av älskling!

Första hela skolveckan undanstökad och så snabbt den gick... Känns som om vi är tillbaka i "rullorna", måste riktigt fundera om det är första eller andra hela veckan, hihi. Har själv kanske haft lite svårt att koncentrera mig på mina skoluppgifter, men det får ta den tid det tar...tycker bara att det är så kul. Hur har vardagen kört igång hos er eller är ni "lediga" ännu?





...jag
mår toppen åtminstone idag, ja hela veckan har varit bra. Har idag startat dagen med en "långpromenad" första sedan i maj, känns bra! Har lunch dejtat med min kära man. Köpt glass och njutit av livet ;-)



...min älsklingar
har kommit snabbt in i vardag, skola och läxläsning utan större klagomål, men tycker nog det är skönt med lite veckoslut.



...veckans bästa
förutom den smärtfria övergången till vardagen så hade vi det jätte trevligt på Main Event (ja, vi åkte dit), där vi bowlade, sköt med laser och spelade en massa. Ja och det att Edvin kom med i skolans korgbollslag var en positiv "överraskning".

...vill ha
en massa garn och tid för att sticka/virka, har så många saker jag bara vill göra. Kliar i fingrarna!

...saknar just nu
skjortan jag inte ännu sytt eller ens köpt tyg till, men drömmer om...skulle vara så fin till min jeanskjol. Borde kanske göra något åt saken?!



...veckans "naturbild"
märker att jag inte fotograferat någon "naturbild" den här veckan, men den här knäppte jag på vägen i söndags...



...veckans godaste maträtt
grillade kycklingspett med jordnötssås...så gott! Vill ni ha recept så säg till?!

Har inget foto på spetten så sätter en bild på födelsedagstårtan jag bakade till ära åt mosters lillprins som fyllde ett i måndags. Alltid finns det en bra orsak till att baka, eller hur!? En helt vanlig brownie i långpanna, sedan fylld med grädde, jordgubbar, blåbär och kiwi. Har alltid beundrat "sifferkakorna" som nu verkar vara så pop...äntligen var det min tur att göra en.



...planer för veckoslutet
Absolut inga planer! så skönt det också att bara vara någon gång. Visst, Alina får en kompis hit att leka med, men det är ju bara skoj.



(vår pool "by night" är väl ganska nice?!) Hoppas vi någon stund där tillsammans under helgen.

Sköt om er och njut av veckoslutet!
...så "ses" vi igen nästa fredag om inte tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar