fredag 16 augusti 2019

Vardagen är ändå livet...

Visst känns det lite som höst i luften, även om termometern visar 37 (igår 42) ute just nu?! Tror det har att göra med att skolan kört igång och vi är nästan inne "vardagsrullorna" redan.
Ställdes inför ett i-lands dilemma igår när jag hade städat och åkte för att handla...blommorna är där till först i butiken, och solrosorna ropade på mig...men kan man köpa solrosor och ändå njuta sommar, hmmm? svår fråga. Allt jag säger är att solrosorna blev i butiken och idag harmar jag mig. (I Finland hade jag inte tvekat, hann redan med solrosor innan vi kom tillbaka hit.)



...jag
har nu i ett par dagar försökt komma in i "vardagsmooden", vill göra ALLT men har inte fått något gjort. Idag känns det redan bättre.



...min älsklingar
lite småkrassliga sådär som det brukar vara när skolan börjar och nya bacillusker hoppar från famn till famn, men inget allvarligare. Alla far de glatt till skolan... eller som E sa igår "int´ kan man nu säga att det är roligt, men inte är det så jobbigt ännu"...tolkar det som en tonårings sätt att säga att det är helt okej.

...veckans bästa
att vardagen är tillbaka, visst älskar jag sommar och semester, men det är ju ändå vardagen som är livet.



...veckans sämsta
att klockan igen ringer så tidigt och man inte förstår att gå och lägga sig i tid.

...vill ha
en massa inredning. Har just suttit och bläddrat i en massa magasin (skoluppgift) och inredaren i mig har vaknat, som så ofta så här mot hösten. Märker du också att man börjar se på hemmet med andra ögon den här tiden på året?

...saknar just nu
solrosbuketten jag inte köpte igår.



...veckans "naturbild"
du gissade rätt! ...att det skulle bli en bild från stranden (Corpus Christi) där vi var i helgen. Så rofyllt med vattnet, vågorna och vinden.

...veckans godaste maträtt
vi har nu en längre tid försökt klämma in några dagar vegetariskt i veckan, en av rätterna den här veckan var dessa black bean burgare som fick godkänt av de flesta, hör och häpna.

...planer för veckoslutet
inga direkta planer... lite skolmaterial ännu att införskaffa, kanske åka Main event (ett ställe där man kan gör allt...bowla, klättra, spela mini-golf, skjuta med laser osv. osv.) där Jannes jobb har en tillställning...få se vad vi gör.



Trevligt veckoslut!

1 kommentar:

  1. Hej, ser ut som om ni kommit igång med vardagen... Här är vi ännu alla hemma. A skall på jobb nästa vecka och E:s "skola" har inte börjat ännu. Burgarna såg goda ut, kul att de blev godkända. Vi försöker faktiskt också göra mer vege...speciellt nu efter vår resa... Ha det så bra. Studera flitigt ;)

    SvaraRadera