torsdag 27 juni 2019

Klänning för lata dagar...



Det sista jag sydde innan jag packade resväskan var denna klänning för lata hemmadagar! Visst har jag haft många "lata" hemmadagar redan, men först igår efter duschen drog jag på den första gången. Visst är det trevlig att känna sig lite fin (med lite volanger) när man vandrar runt i trädgården (eller skogen som på bilden) samtidigt som den är skön som ett nattlinne. Tycker du den ser ut som en klänning eller ett nattlinne?





Var här om dagen och kollade till mitt kantarellställe (bara ett litet torrt början tillsvidare) då jag råkade på denna vackra "glänta" med kirskåls blommor och tistlar...kanske inte de mest angenäma blommor men vackra så här i skogen!



Tyget till klänningen har jag hittat av en slump på Eurokangas för ett par år sedan då jag köpte linnetyg (till vad minns jag inte mera), då biträdet frågade om jag någon gång testat linnetrikå!? Nej det hade jag inte och jag med min kärlek för linnetyg måste ju bara testa. Kan inte ännu efter en kväll säga vad jag tycker...enkelt att sy...kanske lite strävt mot kroppen...



Modellen är återigen, vet inte hur mångte i ordningen, Mekkotehdas Aino...utan ärmar, lite mer urringad och med volanger (kan man då mera kalla den Aino?).



Lata sommardagar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar