fredag 17 maj 2019

"Morsvecka..."

...kanske vi kan kalla den gångna veckan (= morsdag och veckan som gått), för Janne har varit på arbetsresa (hemma i Finland) hela veckan, så jag har fått styra skutan ensam. Men det har gått bara bra, gillar att få göra som jag vill, på mitt sätt, visst blir det lite kämpigt korta stunder, men barnen verkar ha mera förståelse och kan kompromissa på ett helt annat sätt när de inser att jag inte hinner vara på alla ställen samtidigt.



...jag
är så full av...ja, vad säger man? iver?...vill bara komma vidare med mina studier...varje ledig stund den här veckan har jag gjort skoluppgifter, märker att jag går och tänker på allt i färger (nyanser, toner osv.) just nu. Jag har hållit på med färgsättnings lektionen, så inspirerande...så om du behöver hjälp med färgsättning så... ;-)



...min älsklingar
man på dem märker att de börjar längta efter sommarlov...alla verkar de lite "trötta". Men snart, alldeles snart blir det sommarlov för dem, tre och en halv skoldag kvar! Sedan så tar vi sovmorgnar!, lugna dagar med sådant de vill göra, kanske någon utflykt...kanske bara häng i poolen, glass eller smoothie.



...veckans bästa
Morsdag utan tvekan! Fick en så härlig dag med mina "små" älsklingar! Blev ompysslad och bjuden på mat hela dagen, T stod i köket precis hela dagen... jag blev bjuden på raggmunk (lunch), rostbiff, vitlökspotatis och rödvinssås (middag) och cheesecake (morgonmål och efterrätt), hemma gjort knäckebröd. Små saker som att höra allt tisslande och tasslande innan de väckte mig, bl.a. "...kom nu, lite respekt kan du visa för mamma" till en som inte ville stiga upp. Meningar som "...det är nu det minsta man kan göra för dig" (när jag sa att det var roligt med sällskap på promenaden) värmer ett mammahjärta. Jag är så lycklig som har fyra så fina skatter.



...vill ha
Nu just "kan" jag inte önska mig något speciellt, för jag köpte den här korgen och ett par dynor i veckan...kunde bara inte låta bli. Jag vet inte vad jag skall ha korgen till men den bara tilltalade mig, och "viskade" ta mig...! Känner du så också ibland? 

...saknar just nu
min "stora" älskling, men han kommer hem idag!



...veckans "naturbild"
Sländan som stirrade på/vaktade mig hela tiden medan jag simmade!

...veckans godaste maträtt
Spenat-mozzarella lasagnen om man inte räknar med "lyxmaten" på morsdagen. 

...planer för veckoslutet
detta veckoslut går igen i korgbollens tecken, matcher lördag och söndag. Alina ska gå på kompis kalas och så hoppas jag på lite "familjetid" nu när alla är hemma.



Kram, så "ses vi " nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar