fredag 3 maj 2019

Första fredagen i maj

...och regnet faller sakta. Kom just varning i telefonen för störtregn och åska, så få se vad det blir...åskade gjorde det igår också. Tänk att vi redan har maj här och fullständig sommar. Jag tror att det här är den skönaste och vackraste tiden här, varmt (men inte för hett) och inte ännu så fuktigt (som då i juli vi flyttade hit), blommor - blommor överallt (precis som vid midsommartid hemma), men snart försvinner de säkert med torkan. Och så fredagslistan, hoppas ni har väntat!?



...jag
Mår bra...men har fått springa på toa rätt ofta de senaste dagarna...hoppas det är något snabbt övergående.

...min älsklingar
De räknar ner, bara 13,5 skoldagar kvar!

...veckans bästa
Fick ansiktsbehandling i födelsedagspresent, så i måndags njöt jag av det. Så skönt att bli ompysslad!

...veckans sämsta
Har inte hunnit med allt jag velat den här veckan...för jag vill så mycket, hi hi hi!

...vill ha
En ny sommargarderob, är så trött på att alltid ha "samma" kläder.



...saknar just nu
En stund med familjen samlad, en picnic kanske...det har varit så mycket flyg och fläng den senaste veckan.





...veckans "naturbild"
Tänkte bjuda på ett kollage av några blommor jag bongat på mina promenader de senaste veckorna.

...veckans godaste maträtt
De blev svårt...känns som vi ätit mest rester den här veckan...kommer inte ens ihåg vad vi åt på veckoslutet!? Men igår gjorde jag en snabb kycklinggryta...kycklingfilé, lök, bacon, vitlök, champinjoner, grädde, oregano och peppar



...planer för veckoslutet
Ikväll "taxichaufför", Edvin har träningar, Lucas skall med en kompis på bio och efter det kommer han hit övernatten. Imorgon har både Edvin och Lucas matcher...men på söndag ska vi ta det lugnt!

Trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar