fredag 31 maj 2019

Fredag och en dag på stranden


Det är fredag och vi planerar för en dag på stranden. Vi hade för avsikt att redan i måndags åka till stranden, men då var det "röd flagga" på de flesta stränderna p.g.a av vind och vågor och personer anmäldes saknade, så vi tyckte det var tryggare att ta en tur till Houston Zoo istället. Hoppas på bättre tur den här gången! Har redan längtat hela vintern/våren till stranden...det är så rofyllt att höra havet och vågorna, få saker jag älskar så mycket som havet.

...jag
är i full fart med att skriva listor på allt! Jag älskar att ha en lista att bocka av på. Vad vore livet utan listor?! (Välplanerat är till hälften gjort brukar min pappa alltid säga ;-) ...men tyvärr blir det ofta på planeringsstadiet för mig). Har skrivit lista på saker jag skall göra före och packa med till Finland, jag har lista på saker jag skulle vilja hinna sy, jag har lista på saker jag behöver från Karnaluks (skall åka dit med mina handarbetsvänner från "jobbet"), jag har lista på saker jag skall komma ihåg att ta med tillbaka till Texas...osv.


...min älsklingar
njuter sommarlov fullt ut! Nåja, Edvin kämpar duktigt på med lite sommarskola en stund per dag, (behöver en matte kurs för att få välja fysik på hösten). Janne jobbar på förstås...alla är inte förunnade ledighet hela sommaren.


...veckans bästa
alla dagar har varit bäst, trivs så bra att ha barnen hemma och få ta dagen som den kommer, stiga upp i lugn och ro, äta morgonmål med älsklingar...laga lunch då magen ropar på något...inga tider att hålla, förutom att eventuellt köra till någon träning på kvällen...

...veckans sämsta
ingenting gott som inte har något ont med sig, eller hur heter det!? Sovmorgnar och lugna dagar har resulterat i att jag redan den gångna veckan haft två sömnlösa nätter...finns inte något värre än att ligga och snurra och titta på klockan var femtonde minut.

...saknar just nu
rabarber, har hela veckan längtat efter rabarberkräm


...veckans "naturbild"

...veckans godaste maträtt
tycker vi mest ätit gott hela veckan...men för att säga något så säger jag: "Grilla shrimps och servera med avbokaröra och sallad vetja"...mmm. (recept?! Hör av dig)

...planer för veckoslutet
Vi hade inga planer, men Edvin blev tillfrågad om han kunde hoppa in och spela korgboll i ett annat lag...så nu har vi planer...

Hoppas ni alla som börjar sommarlov får njuta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar