lördag 11 maj 2019

Fredag med buller och brak...



Så var det då fredag igen, veckorna bara rullar förbi. Idag är skolorna stängda p.g.a gårdagens/nattens oväder, så jag har alla barnen hemma. Har inte varit med om något liknande (även om jag hunnit med några åskväder redan under tiden vi bott här), trodde tisdagens åskväder var det värsta, men det var bara "småpotatis" jämfört med det här. Blixtar och dunder tolv timmar i sträck, ibland riktigt, riktigt nära ibland längre bort. Nu för stunden ser det lugnt ut men det har utlovats mera åska.

...jag
mår bara bra! Är så ivrig på att göra skolarbeten, det är så roligt...har äntligen tagit mig i kragen och anmält mig till inredningskursen på nätet jag planerat sedan vi flyttade.

...mina älsklingar
tycker inte alls att det är någon skada med en extra ledig dag. De håller alla på med sitt, Edvin spelar med kompisar i Finland, Tristan skriver blogg, Lucas har en kompis här och Alina leker med grannflickan. Janne måste tyvärr jobba.



...veckans bästa
Jess, jag vann...jag fick med alla ut på picknick i söndags! Älskar dessa små stunder då alla är tillsammans. Harmar mig mer och mer att jag inte tidigare "tagit tid" så ofta att arrangera sådana här små stunder tillsammans. Börjar inse (till familjens förtret) att det snart är slut att få ihop alla till sådana här små mysstunder. Så tiden går...om man bara kunde stoppa den och spola tillbaka...



...veckans sämsta
Här kunde man tro att jag skulle skriva vädret, men det gör jag inte. Är nu en upplevelse rikare och det är jag glad för, även om det inte var en så angenäm upplevelse med åska och ösregn.

...vill ha
tid, mycket mera tid så jag kunde göra allt jag vill nu genast!

...saknar just nu
doften av liljekonvalj (ser så ljuvliga bilder på IG)...saknar!



...veckans "naturbild"
får bli solnedgången här om kvällen.



...veckans godaste maträtt
funderar mellan kinesiska woken och kycklingkebaben!? Tror det får bli kycklingkebab för Pita brödet Tristan hade bakat till var sååå gott.

...planer för veckoslutet
Inga! skönt det också. Skall fira Morsdag hela veckoslutet <3

Haglet som föll igår i Lucas hand

Trevligt veckoslut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar