fredag 19 juni 2020

Midsommar...liksom

...jag tror jag nått "sommarlunken"...även om jag vaknat i relativt god tid så kan jag hitta mig i pyjamas med kaffemuggen bredvid mig ännu vid lunchtid och lunchtiden blir senare och senare för varje dag...men vad gör det!? Det är sommar för tusan! Midsommar...liksom. Vad har ni för planer? Vi funderar på att bjuda över grannarna för en "riktig" midsommarfest...sedan återstår det att se om de förstår sig på allt som är midsommar för oss, sill, nypotatis, gravad lax, snaps, jordgubbstårta, blommor i håret...ja och flaggan får vi inte glömma!


...jag
går i slow motion...som om det skulle hjälpa att stanna tiden...skjuter fram allt som har med "verkligheten"...jag borde packa, jag borde söka jobb, jag borde få skolarbete gjort osv. Jag tänkte skriva att jag försöker njuta av varje minut men det stämmer inte eftersom jag inte ens gör det...jag bara finns känns det som.

...min älsklingar
mår toppen. En del väntar mera, andra mindre på flytten. Edvin och Lucas har kommit igång med baseball matcher igen. Edvin fick studieplats i Sibbo gymnasium, Tristan och Lucas har fått sin klass 9D... känns så konstigt...det är ju långt till hösten ännu, eller är det !?


...veckans bästa
att det just är fredag... hoppas på mera spritt nästa vecka.

...veckans sämsta
tog mig i kragen och gick på synundersökning..."nålen blundar allt som oftast nuförtiden" och kom hem med "recept" på glasögon (+1,5), iik.


...saknar just nu
finska sommarnätter och någon som kan berätta vad jag ska börja arbeta med/som i höst.


...veckans "naturbild"
de här bjässarna stötte jag på senast jag var ute och gick.


...veckans godaste maträtt
Flammenkuchen...det är sååå gott...åt det första gången i Alsace, på vägen hem...då vi flyttade hem från Milano. Har gjort den själv några gånger sedan dess. Att vi dessutom hittade på att packa med oss den och åka till bryggeriet här i närheten för att avnjuta den med en kall öl gjorde inte saken sämre.

...planer för veckoslutet
Imorgon firar vi midsommar, desto mera planer har vi inte. Var och köpte sill till Ikea idag...


GLAD MIDSOMMAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar