lördag 13 juni 2020

Hej vänner!

Hej fredag...har väntat hela dagen på den här stunden...att ge mig tid och sitta ner och samla tankarna. Sitter nu på pojkarnas baseballträningar ett par timmar så skall väl få ner präntat några rader. Inte för att jag har så mycket att skriva och berätta om, veckan har gått i ett hui kan jag påstå.


...jag
mår prima och som jag sa så vet jag inte vart min tid tagit vägen. Hade stora förhoppningar för veckan men den blev inte som jag tänkt mig, istället har vi tagit dagen som den kommit och njutit av stunden. Minst lika härligt det med.

...min älsklingar
Pappan i huset har varit på jobbet, alltså på "officen" hela veckan så det har känts lite annorlunda, man har ju liksom blivit van att han arbetat hemifrån. Gullungarna har försökt hitta på något att sysselsätta sig med efter bästa förmåga.


...veckans bästa
Jag vet inte om jag vågar säga det eller inte, men vi har igen ett tag fått nya biljetter till den 6.7...vågar jag redan hoppas!? Fick lite "hemlängtan" då jag fick "fotohälsningar" hemifrån.


...veckans sämsta
helt klart att luftkonditionering i övre våningen pajade och förstås på lördag kväll då (Lucas hade kompisar som sov över) och vi fick ingen att komma och titta på den förrän på tisdag och på onsdag och fixa den. Det hann bli 34 grader inne (uppe).


... saknar just nu
"provrummen" i butikerna...var äntligen idag och skulle köpa baddräkt och du kan tänka hur lätt det är med min figur då man inte får prova...kan bara säga att jag fick mig ett gott skratt hemma framför spegeln... imorgon och byta (de påstod de att man får).


...veckans "naturbild"
Oj då ...det finns ingen riktig naturbild i kameran nu...det har varit så hett hela veckan att jag bara en dag varit ute och gå. Då knäppte jag den här på skoj.


...veckans godaste maträtt
Glass i stora lass (minns du det enkla receptet eller vill du ha det igen?) och allt möjligt annat gott... småningom måste det bli ett slut på det här "eftermiddagskaffet"...

...planer för veckoslutet
Vi tar dagen som den kommer... måste lite plocka undan imorgon på morgonen för någon ska komma och se på huset. På kvällen sitter jag här igen på träningen


Trevlig veckoslut!

2 kommentarer:

  1. Är såå glad att vi nu kan prova kläder i våra provrum. Håller med dig om att det ju inte är världens lättaste grej att på må få se ut passliga kläder ;). Och jobbigt att veta att man högst antagligen måste åka tillbaka in till stan för att byta....... Ha en fin onsdag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... nämen precis! Jag förstår inte vad de vinner på att folk släpar hem kläderna och så tillbaka... tror det skulle vara lättare att kontrollera hygienen i provrummen än i folks hem.

      Radera