fredag 26 juni 2020

Grå vecka...

Hälsningar från ett grått och regnigt Texas...hela veckan har varit sådan och nästa vecka ser ut att bli likadan



...jag
inget fel på mig...eller kanske lite...jag borde ju antingen njuta av den sista tiden här eller ha full stress med packning eller fylla dagarna "med sista gången händelser/besök"...men jag gör inget av det...jag bara finns.

Fröken har varit "hustomte" hos grannarna medan de varit på semester
...min älsklingar
har tagit sommarlov vad det beträffar sovmornar åtminstone. Janne har semester vilket gör att jag ännu mer tycker att vi borde hitta på något, men det känns inte så bra då corona siffrorna skjuter i höjden för varje dag (idag måste alla barer och restauranger stänga ner igen...).



...veckans bästa
Midsommarafton! Vi hade en så lyckad kväll med grannarna...de verkligen gillade maten (vet inte om de smakade på sillen), snapsade och sjöng "Helan går"... Flickorna plockade sju sorters blommor och lade under kudden osv.

På en av våra promenader såg vi den här krabaten ta en fiskares byte

...veckans sämsta
verkar som ett skämt, men våra biljetter hem är avbokade igen...nu funderar vi på att byta flygbolag...

...vill ha
en vardag som skulle kännas meningsfull...har en känsla av att jag låter livet/sommaren gå förlorat just nu



...saknar just nu
inspiration till allt



...veckans "naturbild"
Visst kan vattendroppar också vara fina!?

...veckans godaste maträtt
tips på grillspett så här sommaren till ära; kött, råkorv, bacon och salvia servera med sallad

...planer för veckoslutet
korgbollsturnering för Edvin, inte något annat tillsvidare.


Tack systra mi för att du inspirerade mig att sätta mig ner och skriva några rader...känns bra...även om det inte blev något så upplyftande inlägg. Men sånt är livet ibland

Vill önska er alla läsare ett trevligt veckoslut!
(och kanske en skön semester?!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar