lördag 4 juli 2020

4th of July

Det blidde inget fredagsinlägg igår bara...så kan det vara...men vi tar ett lördagsinlägg istället.
Alltså det känns så overkligt att det bara är två dagar kvar här (buhuu), inga avbokade flygbiljetter (än så länge) så på måndag kommer/åker vi förhoppningsvis! Men innan det skall det packas och firas 4th of July, skall bli spännande att få vara med om det.

...jag
jag har landat vid tanken att flytta hem, det känns sorgligt men okej. När vi flyttade hit visst jag att det bara var för en tid och allt där hemma "väntar" på mig, nu när jag flyttar härifrån vet jag att allt blir "historia" för jag kommer knappast hit på nytt...förstår du skillnaden!? 
Däremot har jag inte landat i tanken ännu hur mitt "nya liv" skall bli...sörjer redan för att det skall bli som mitt "gamla", men hoppas det är i onödan.



...min älsklingar
har fullt upp med att ta avsked. Känns ledsamt i mamma hjärtat att se dem krama den ena kompisen efter den andra (nu måste jag torka en tår...)

...veckans bästa
att jag börjar känna mig klar =börjar inse att det är dags och att det inte finns någon återvändo, även om jag försöker dra ut på tiden (har t.ex. inte satt något i resväskan ännu...)

...veckans (vårens) sämsta
att Covid 19 skulle komma och förstöra så mycket...känns att vi missat så mycket av det som skulle bli vår sista tid på det här kapitlet av vårt liv.



...saknar just nu
allt här...tänker hela tiden typ; sista gången jag går här, sista gången jag ser den här blomman, fågeln, fjärilen..., sista gången badar i "min pool", sista gången jag dammsugar de här golven osv. osv. Det är tungt med avsked.



...veckans godaste maträtt
alltså jag har inte förstått vilken skillnad det kan vara tidigare, då folk har talat om att pizza på pizzasten är så gott...nu kan jag hålla med!



...planer för veckoslutet
ikväll är vi bjudna till grannarna för att fira 4th of July, skall bli så kul att få vara med om ett riktigt 4th of July firande! Imorgon är det packning som gäller för hela slanten. 

Hoppas du får/har ett fint veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar