lördag 11 april 2020

Långfredag

Huset är dammsugat, påskriset är pyntat, paschan väntar i kylskåpet, (saknar memman), Matteus passionen ljudar ur högtalaren...skall bara fylla barnens ägg så är vi redo för påsk! Känns på något vis ännu viktigare i år än tidigare år att fira påsk och följa traditionerna, kanske för att alla dagar ser rätt lika ut här hemma just nu i den situationen vi befinner oss i. Allt som kan bryta "vardagen" känns välkommet!


...jag
mår toppen! Jag som älskar att syssla, pyssla och planera...påsk och födelsedag nästan samtidigt, det är som "julafton" för mig.

Hade en sömnlös natt för ett par nätter sedan då min hjärna gick på högvarv...det är väl inte så hälsosamt att studera då man får så mycket idéer och inspiration, hihi!? Nu finns de till pappers och jag kan sova gott. Väntar bara på att flytta hem så jag får börja förverkliga!


...min älsklingar
klagar sällan...jag tror att de tror att de har "veckoslut" lite var dag...arbetar snabbt och duktigt undan sina skoluppgifter och sedan spelar de och umgås med sina vänner över nätet. Janne är den enda som "klagat" på att "bli galen" när han inte träffar någon.


...veckans bästa
jag fick inlämnat en skoluppgift igen.

Och den som följer mig på Instagram (@__withjoy) vet att jag teststickar en tröja för "Lindas lantliga" som jag som jag haft lite "problem" med... men nu är jag ikapp och väntar så på att sista delen av mönstret ska publiceras. Kanske det blir en påsk tröja?

...vill ha
en lugn och skön påsk! Hoppas alla skall kunna få det, lite annat att tänka på...

...saknar just nu
påsk blommor...de säljs inga snittblommor för tillfället i vår matbutik, tyvärr (och vill inte utsätta mig mer än nödvändigt och åka runt till andra)


...veckans "naturbild"

...veckans godaste maträtt
det vattnas i munnen då jag tänker tillbaka på förra fredagens "gamla goding" något vi för x antal år sedan gjorde ofta. Grillad entrecote (skivad) på grillat lantbröd med hemgjord tartarsås på.

...planer för veckoslutet
att duka fint, äta god mat och fira påsk! Njuta helt enkelt!


1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera