söndag 15 mars 2020

Mosters hjärta

Kan dagen börja bättre?


Vaknade med denna bild i min telefon idag...
Mitt hjärta ler!

För knappt två månader sedan blev jag moster, igen...så härligt! Synd bara att avståndet är så stort att jag inte kunnat få krama om den lilla "gull-plutten". Men ett paket har jag fått iväg och nu kan jag äntligen visa vad det fanns i det...nu när jag vet att det kommit fram.


Först stickade jag en mössa...


...med tillhörande tossor!


Sedan blev det en kofta, en mössa och ett par till tossor...


...så kom jag på att jag ville sy ett par bloomers, men det blev två par...


...kunde ha fortsatt att fylla på "paketet", men kände att jag måste skicka iväg det innan hon vuxit ur plaggen. Alina målade en "tavla" åt sin kusin <3. Det är så roligt att knåpa ihop dessa små kläder. Gissa vem som skulle vilja ha en egen liten älskling till!? Babyfebern växer...

Mönstret till vita mössan är från Lykkeliten (Lilos sommardröm)...tossorna har jag kåpat ihop själv! Lila mössan är i princip samma som den vita men jag lämnade bort muscharna (bollarna). Till tröjan och lila tossorna hade jag inget mönster heller men använde samma bladmönster som på mössan. Mönstret till byxorna hittade jag på Pinterest. Garnet som jag använt är Baby Merino från Adlibris, tygen från Eurokangas och Karnaluks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar