lördag 21 mars 2020

En lugn vecka...

Hoppas allt är bra med dig!?
Oss går ingen nöd på (ännu åtminstone)...men nog är det ju en lite annorlunda vardag vi lever just nu med tanke på situationen i landet/världen. Vet inte om jag vågar skriva det...men jag kan nästan tycka att det är lite skönt! Ett lugnare tempo, folk som stöttar varandra och vi blir tvungna "att öppna ögonen" och inte ta allt för givet. Jag tror att det här är "världens sätt" stanna oss, öppna våra ögon, lära oss att ta hand om varandra igen och inte bara rusa förbi och vår planet får förhoppningsvis dra några friska andetag.



...jag
visst funderar jag lite, men jag är inte den som brukar ta någon stress eller oroa mig...det löser sig ska ni se och vi skall ta lärdom!



...min älsklingar
är nöjda och glada än så länge...massa "fritid" (hemma) den här veckan...men nästa vecka blir det annorlunda för då börjar skolan igen - på nätet (!? hur har vi inte ännu fått information om, men lärarna jobbar på det).  Janne jobbar hemifrån...



...veckans bästa
Jag älskar det lugna tempo som råder...men jag har ju alltid varit lite som tjuren Ferdinand - som älskar att sitta under sin korkek och dofta på blommorna...

...veckans sämsta
jag vill inte utsätta mig, mina kära och mina medmänniskor...men jag har varit "tvungen" att vara till butiken flera gånger den här veckan (jag som vanligen storhandlar en gång i veckan) eftersom här är begränsningar på det mesta... Med två mjölk, två paket kött, fyra påsar pasta, 2 askar ägg osv. kommer inte vår familj långt. 

Till min glädje fick jag ändå köa för att komma in i butiken...nu tog de bara in ett visst antal kunder i gången och alla måste ha en kundvagn för att "hålla avståndet" till den framför i kön och inne i butiken. Är glad att butiken tar ansvar för kunden och smittospridningen! (kunde jag bara slippa gå och handla så ofta skulle också hjälpa...hälsningar latmasken!)

...vill ha
nu just önskar jag bara att alla håller sig friska. Att vi tar vara på dagen och tar lärdom av allt vi går igenom.

...saknar just nu
Ingenting (jag har några rullar WC papper ännu, hihi). Förstår inte hysterin i samhället, allt hamstrande, det är ju ingen naturkatastrof vi genomlider... Kunde förstå om vi inte hade el, vatten, avlopp och vägar, men nu har vi allt det!? Butikerna är öppna, så det skulle inte vara något problem om alla handlade normalt.



...veckans "naturbild"





...veckans godaste maträtt
Det har inte varit det lättaste att planera matlistan för den här veckan eftersom mycket av vad som stod på listan inte fanns i butiken, men här kommer ett recept vi lagat i veckan...



...planer för veckoslutet
inga- vi fortsätter ta det lugnt. "Pojkarna" har köpt Star Wars filmerna så jag tror de sitter fast vid TV:n = jag får mycket egen tid ( det tackar jag inte nej till, hihi). 

Ha nu det bra och ta hand om varandra!

(Kolla Amaryllisen)

1 kommentar:

  1. Hejsan, härligt att höra att ni mår bra och jag känner precis som du ett lugn över detta. Om det är tillåtet att säga att man njuter just nu, så gör jag det. Att ha tid för varandra och precis som du säger att man bryr sig lite extra, gör att vi tillsammans kommer att klara detta fint. Och så har vi ju soligt väder, vilket gör att jag står ut med precis vad som helst. Skrev just ett blogginlägg om vår vardag i covidtider. Kram till er alla.

    SvaraRadera