söndag 15 mars 2020

Springbreak och "fredagslista"...

...alltså världen är upp och ner... Det här blev ett "spring break" att minnas! Veckan då Corona viruset grep tag om oss! Lovet tar snart slut men få se hurdan vardag vi återvänder till!? Det vi vet i dagsläget är att skolan är stängd en vecka, sedan sedan får vi se...jag gissar på flera veckor. Skall bli spännande att se hur de tänker med inlärningen...blir det att gå längre in på sommaren i skola eller kommer det någon form av skola via nätet?!




...jag
mår bara bra! Har fått njuta av ett stressfritt och fint lov tillsammans med dem jag älskar mest.



...min älsklingar
de mår också bara bra...tror de fick ett lov de verkligen behövde. Att "lovet" nu fortsätter tas emot med lite olika känslor här hemma.





...veckans bästa
att vi fått vara tillsammans! Att alla varit på gott humör! Vi har gjort en liten "roadtripp" Söndag: Austin - där vi i princip bara vandrade på stan. Måndag: drog vi ut på landet till Hill Country där vi besökte några vingårdar, åt lunch i Fredericksburg och till natten kom vi till Round Rock för att nästa dag...Tisdag:... sätta oss i bilen och dra iväg mot Dallas. På vägen stannade vi till i Waco med sina Silos och Magnolia market...mitt favorit ställe på jorden (en dröm för mig, tänk om det var jag som ägde den...) på kvällen satt vi på läktaren i American airlands center och tittade på ishockey (Dallas mot New York) en match som visade sig bli en av det sista matcherna som spelades med publik. Onsdagen: På förmiddagen åkte vi lite norrut till en tulpan odling och eftermiddagen gick till att strosa runt på gatorna i Dallas...På torsdag körde vi sedan hem efter att ha shoppat lite i Dallas... Väl hemma tänkte vi sedan att vi skulle göra veckans veckohandel (vi brukar normalt handla mat en gång i veckan)... men det vet jag inte om jag skall skriva om under rubriken veckans bästa eller veckans sämsta ;-)

...veckans sämsta
alltså världen är ju helt galen! Förstår att man kan vara rädd och orolig för Corona viruset...men denna hysteri. Förstår inte folk att de skulle vara bättre för dem själv (och andra) att stanna hemma och inte åka till butiken om de är rädda för att bli sjuka?! Och allt WC papper, vad skall de med det (man kunde tro det är frågan om en magsjuka som spökar)?






...vill ha
är rätt nöjd med vad jag har...familjen, hälsan...och veckoslut...vad mer kan jag begära!?


...saknar just nu
saknar ingenting just nu...förutom lite nya sommarkläder kanske...det har med ens blivit sommar här, shortsen och klänningarna är fram plockade. (Tråkig bild men vår här = fullt med bruna löv på marken och gröna på träden)


...veckans "naturbild"

...planer för veckoslutet
inga...att bara vara och njut av de sista dagarna av lovet! Så får vi se vad nästa vecka hämtar med sig!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar