fredag 28 februari 2020

En snabb fredagslista...

Kikar in här alldeles snabbt och skriver några rader (ifall att där är någon som väntar!?)...men sedan tänker jag gå ut i solen och sticka...Måste "skryta"lite, är så nöjd med mig själv för jag har fått ett par tröjor helt klara den här veckan (men de har inte fastnat på bild än...) och påbörjat två nya...så det kliar i fingrarna förstår ni.



...jag
jag känner mig som ett riktigt "bullmonster", först 15 års kalas, så 17 års kalas och nu har vi käkat fastlagsbullar hela veckan...börjar få viss ångest över allt gott...men jag har fått till några "träningspass"den här veckan så det känns ändå rätt okej.



...min älsklingar
vi håller tummarna...Alinas feber kom tillbaka och då vi tog henne till läkaren visade det sig att hon har "Strep" (Angina)...så hon är på kur, och idag tillbaka i skolan, så hoppas vi hon blir helt frisk snart. Önskar bara vi andra slipper det. 
(hon har skämtat här att det nog smittat av kusinen för de talade i telefonen då hon var sjuk förra veckan, hihi). 

...veckans bästa
vädret...fint och "kallt", så frisk luft och alla blommor som börjar slå ut...

När man är sjuk och har tråkigt...kan man baka

...veckans sämsta
sjukdom förstås! och konstigt så man kan känna sig instängd då man har en sjukling hemma, fast jag inte hade några måsten och sällan annars är någonstans (utan trivs så tusans bra här för mig själv) så kände jag mig så instängd.



...vill ha
håret klippt...börjar bli ett år sedan sist. Kanske jag skulle ta tag i det idag, senast imorgon?!

...saknar just nu
lite tränings-/utekläder för den här temperaturen



...veckans "naturbild"

...veckans godaste maträtt
Vegetarisk Wellington...receptet hittar du här på Tristans egen blogg



...planer för veckoslutet
inga...hoppas på många fina stunder i solen.

Hoppas ni också skall njuta av veckoslutet!
...och så får vi ju en dag extra, jippii!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar