söndag 16 juni 2019

Lyckligaste veckan...


Ursäkta mig... har varit så bort blandad med tid och rum så jag har glömt bort hela "fredagslistan".
Är helt euforisk när jag går runt  här barfota i gräset, ligger på terrassen (i bara underkläder) och tittar på molnen, sitter på trappan (vi har ingen trappa i Texas) och njuter av kaffet, kan inte titta mig mätt på de gröna ängarna, skogen...höra vinden, fågelkvittret och göken, tystnaden... Ja, jag har tagit sommarlov "på riktigt" och kom hem till Finland i fredags. Tänk så mycket det ryms på bara en vecka, måste riktigt ta en ordentlig funderare vad vi gjort...känns som en evighet sedan förra fredagen.


...jag
Jag vet inte hur jag skall beskriva hur jag känner mig!? Kanske lyckligast i världen?! Känner ett lugn inombords... Jag som har saknat alla mina vänner känner just nu att jag inte vill träffa någon, vill bara vara...men det ändrar sig säkert efter ett par dagar. Nu just njuter jag bara av "min plats på jorden".

...mina älsklingar
Ja, det har varit lite blandade känslor, men nu tror jag att de njuter näst intill lika mycket som jag. Hela veckan har de packat och funderat på vad vi skall göra i Finland!? Tagit "avsked" av kompisar och bestämt träff med kompisar här... Saknaden av Edvin och Janne som ännu blev kvar några veckor är stor...


...veckans bästa
Ja, det behöver jag väl inte nämna?! Att öppna dörren till sommaren!
Har svårt att tänka att Lucas sista baseballmatch för säsongen, flera "sleepovers", många timmar vid symaskinen osv. ryms med i veckan som gått.

...veckans sämsta
Att vi inte kunde flyga alla tillsammans hem...men vad kan man...tror nog de har det riktigt bra de också.

...vill ha
nu just känner jag mig så lycklig att jag inte kan begära mera.


...veckans "naturbild"
Här kunde jag fylla datorn med bilder över vad jag ser från trappan var jag just nu sitter och knåpar ihop detta inlägg...men det kanske inte är så "speciellt" för er här i Finland så väljer att visa vad jag hittade bakom vårt garaget här i veckan...bananträdet blommar!

...veckans godaste maträtt
Oj...har helt glömt bort vad vi ätit?! Men för en som varit utan rågbröd ett halvt år är det nog rågbrödet!(...och Karelska pirogerna)


...planer för veckoslutet
Enda planerna för det här veckoslutet var Tristans triathlon lopp och det är nu gjort. Han är en sådan kämpe, värmer ett mamma hjärta så mycket!


Hoppas vi ses snart!

(PS. Jag hoppas att detta inlägg inte missuppfattas...trivs riktigt bra i USA också...men hemma är hemma och skulle jag inte bo i USA skulle jag knappast förstå hur bra jag har det, både här och där.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar