lördag 2 maj 2015

Valborg




Valborgs firandet började lite försenat (förlåt), men det blev jätte skoj (tack för allt)... Orsaken till förseningen var klänningen! Jag förstår  inte varför det aldrig finns sådana kläder i butiken som jag tänkt mig och allra minst ser spegelbilden ut som jag vill. I varje provrum tror jag de varit och lånat speglar från spegelsalen på nöjesfältet, sådana där man blir korta och tjocka i...Nåja, efter ett flertal besvikelser  begav jag mig till Eurokangas och där hittade jag lite ett och annat...kom hem med några tyg, funderade vilket jag skulle välja till kvällens fest (Tristan valde det jag sydde med motiveringen...att de andra är snyggare men passar bättre till kalas och sånt...det här passar bättre till vappen). Modellen är inte sådan som jag hade tänkt mig men eftersom tiden var två timmar tills vi skulle vara på fest måste jag välja den lättaste.



Den första maj vaknade jag av små armar som låg och höll om mig och en liten röst som funderade "när skall vi laga vappen här hemma?"...förstod att det är viktigt för barnen med lite serpentiner och ballonger...så efter morgonmålet fick barnen fria händer... 




Själv ställde jag mig vid spisen och snabbt fixade ihop en picnickorg för vi hittade på under morgonmålet att vi skulle åka till Högholmen och hälsa på släktingarna...



Väl hemkomna från djurparken tog Janne mig på mitt första träningspass (har begärt om en personaltrainer om de skulle bli lite nya spegelbilder i provrummen här efter...),han sprang jag cyklade, sedan blev det bastu och soff-ishockey... och mellan perioderna kokade jag munkar...för mjöd och munkar måste man få unna sig när det är första maj.






 En trevlig fortsättning på maj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar