onsdag 13 maj 2015

Koiramäen Pajutalli


Igår fick jag lite guldkant på vardagen...medan jag var i frissan ringde min mor och frågade om jag kommer med till Koiramäen Pajutalli...Hon behövde inte fråga två gånger, jag glömde på något underligt vis genast allt vad jag borde göra och svarade "Jovisst kommer jag med, när far vi!?" -Fast med detsamma! Jag har ofta åkt förbi vägskylten och nästan lika ofta tänkt att dit borde man fara och titta...Nu har jag varit!


Koiramäki Pajutalli finns på en gammal gård, invid gamla Tusbyvägen. Där kan du gå fritt runt och njuta. På gården finns små inredda bodar, i stallet finns vide-arbeten till salu, barnen gillar mata grisarna Otto och Arvi och om du vågar kan du gå längs Trollstigen.

 

Efter att vi gått runt ute på gården gick vi in i huvudbyggnaden och där möttes vi av doften från nybakade bullar och jag av mitt "paradis"/inredningsdetaljer för hela slanten...det kom som en överraskning, jag trodde de bara hade vide-arbeten... Jag kunde ha köpt med mig hela butiken...men kom så gott som tomhänt hem (jag är stolt över mig själv).

 

Nu lever jag igen i ett rus av drömmar...drömmar att någongång få en egen butik och café...något i lite samma stil som det här...


Tack mamma att du frågade mig med! ...snart igen!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar