torsdag 28 maj 2015

Torsdagen den 28 maj,



...så fick jag iväg barnen till skolan (tänk nästsista riktiga skolmorgonen på många många veckor), morgonlänken undanstökad och nu en stund för mig själv på trappan med kaffe, fågelsång (+ljudet av traktorer som arbetar på åkrarna runt omkring) och humle surr i blomrabatten som nu  står i full blomm...sedan hoppas jag att jag hinner en stund till symaskinen innan jag skall iväg på jobb, har några beställningsarbeten...

Men nu till saken...eller saken och saken...Vi har firat flera vårfester de senaste dagarna och nu vill jag visa bl.a. frökens vårfestklänning...






...grönt verkar vara den här vårens "hit-färg" i Alinas garderob (då mamma valt tyg, det har bara blivit så...) Tyget är från Eurokangas, knapparna, spetsen och sidenbandet från Karnaluks

Det hör ju också till att man tackar lärare och dagisvuxna (för dagistanter får man ju inte säga)... I år blev det disktrasor och tvål...lite tråkigt kanske men trasorna är ju ändå handgjorda...(finns några kvar så om du är intresserad finns de till salu här...)



Dagiset där Alina går har som tradition att fira vårfest med massor sånger, barnen  där är så duktiga på att sjunga och sedan picknick. I vår picknick korg fanns bl.a. pastasallad, tonfisk sandwitchar och cupcakes. Receptet hittade jag i Kodin Kuvalehti 1/2015, i min smak de ser godare ut än vad de är...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar