tisdag 24 mars 2015

Tantigt värre...




Här hos mig är det tantigt värre idag och då är det jag som är tant. Blåbärssoppa - kokade på egenhändigt plockade blåbär från frysen och mannagrynsgröt var dagens lunch, soppkött med ben står och kokar på spisen till kvällens köttsoppa, kläderna vajar för vinden = ute och torkar, symaskinen får vila en stund nu medan jag skriver, pelargonerna är inplockade från garaget och omplanterade, kaffemuggen påfylld (för hur mångte gången?)...



Jag har aldrig övervintrat pelargoner tidigare så tar mer än gärna emot råd. Läste någonstans att man i mars skall plocka fram dem och börja vattna!? Gödsla? Någonstans stod det också att man skall klippa ner den till 10cm, betyder det att jag skall klippa bort de här ljusgröna bladen? Kommer det ut nya skott då? Varför är bladen så ljusgröna, brist på sol? Sticklingar? Får de rötter i vattenglas eller skall de planteras i mylla? Frågorna är många... Hoppas jag lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar