torsdag 12 mars 2015

Mjuk som sammet



Känn så skön den är, mjuk som sammet... Jag går ofta och tittar med fingrarna, känner på allting, så också denna gång. Genast jag rörde vid det här garnet kände jag att måste jag få med mig hem. Sedan väl hemma har jag funderat vad jag skall göra av det!? Jag skulle  gärna ha stickat något åt mig själv men insåg ganska snabbt att garnet inte räcker och eftersom det var från Karnaluks köpt är det inte så där bara att hämta till. Ett par år har  nystanen sedan legat i lådan, men nu när vi skulle iväg på sportlov måste jag hitta på något. För som ni vet kan jag inte åka längre än tjugo minuter utan att göra något, det känns som slöseri med tid och jag blir rastlös. Modellen/mönstret är ytterst enkelt, 3 varv rätstickning 1 avigt hela vägen, idén fick jag från senaste numret av Suuri Käsityölehti, men storleken, garn tjockleken och stickorna stämde inte så jag har bara stickat på "ögonmått". Till tröjan har jag matchat en linnescarf som jag sydde förra sommaren åt mig, men jag har aldrig använt den för jag tyckte den var för kort.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar