måndag 9 mars 2015

Livet ler...



Redan på morgonen när jag kom hem från jobbet tog jag mig en sväng om i trädgården...tulpanerna börjar sticka upp, likaså höstsedumen...lite tidig kan tyckas, men om det ändå inte tänker vara vinter så kan väl våren komma.

Jag gick in drog täcket över huvudet och vaknade lite förargat när barnen ropade "mammaa, väckning!", vände mig på andra sidan och tänkte jag sover en stund ännu...men så såg jag solen. Solen?!..och vips var jag upp ur sängen, kaffepannan på och "joggingskorna" fram, pojkarna till slalombacken och så tog vi en promenad i vårsolen med Alina. Oj, så jag njöt! När vi kom tillbaka från promenaden såg jag att det var blodgivning i församlingshemmet, så jag passade på att "sträcka ut min hand".

Vilken härlig känsla...vårsol, frisk luft, en stund på tumanhand med fröken,  en god gärning...man kan inte annat än bli på gott humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar