lördag 22 februari 2020

Ingen vanlig fredag...

Idag är ingen vanlig fredag, utan Edvins födelsedag. Grattis älskling!





Tänk att det är sjutton år sedan den fredagen då Edvin föddes och jag blev mamma för första gången, efter lång väntan och längtan. Mycket har hänt sedan dess, men det är en annan historia...





Redan den här veckan har det hänt en hel del. I fredags (alltså för en vecka sedan) säkrade Edvin och hans lag titeln "District Champion" (i tisdags var sedan sista matchen). Grattis pojkar, ni är ett toppen lag (t.o.m tränare lär ha sagt flera gånger att de är det mest sammansvetsade laget han någonsin tränat)! På lördagen var vi till NASA rymdcentrum. Baseball säsongen startade i söndags och på måndag var vi alla lediga (Presidents Day), sedan har veckan rullat på...

...jag
pigg och glad och känner mig riktigt duktig före en gångs skull, även om det varit en "kort vecka". Hunnit med mycket, nåja "mycket" är väl att ta i men mera än de förgående veckorna...

...min älsklingar
nöjda och glada, alla på gymmet nu faktiskt (ja, inte Alina hon är hos grannen). Alina låg i feber på veckoslutet men känner sig nu bättre, så skönt - är aldrig roligt då någon är sjuk.



...veckans bästa
en bra vecka överlag! 

...vill ha
jag kom på, efter senaste inlägg, att jag faktiskt skall önska mig en "Bernadotte termoskanna" till födelsedagen. Ja, och så läste jag att nyaste tidningen av Lantliv lär vara inspirerande så den måste jag se om jag kunde få tag på (hihi, mamma!?)

...saknar just nu
sportlov...har sett så många ljuvliga bilder, blir lite avis...





...veckans "naturbild"
måste nu mitt i skrivande stund gå ut en promenad för att fotografera lite så jag kan visa hur grönt det blivit den här veckan. Blev tyvärr inte så bra bilder för solen höll redan på att gå ner.



...veckans godaste maträtt
Tycker vi ätit gott varje dag. Janne köpte Jamie Olivers vegetariska kokbok och därifrån har vi gjort några goda maträtter. Men vad går upp emot grillad lax, potatismos och Hollandaise sås!?...ikväll blir det hamburgare på födelsedagsbarnets önskan.



...planer för veckoslutet
inga desto större planer...baseball, ev. handla skor åt Janne (han har nästan hål på sina jobbeskor), njuta av solen (har varit mulet här hela veckan nästan) även om de inte utlovas någon värme.

Blommorna jag fick av älskling...

Kram!
Nu skall vi fira sjuttonåringen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar