fredag 14 februari 2020

Fredag...och Valentines day

<3 Happy Valentines day <3 Glad vändag <3 Hyvää ystävänpäivää <3

...alltså det är helt crazyt här! Butikerna bågnar av blommor, ballonger, hjärtan m.m... De har t.o.m. ställt upp partytält utanför för alla blommor...



Alina hade "som läxa" att ta med en skobox idag för alla presenter. Hon har också själv pysslat ihop Super(hero)Friends klubbor till sina klasskamrater. Vi föräldrar fick också "en läxa" ett rött hjärta som vi skulle dekorera åt våra gullungar med t.ex. godis, foton, texter...och idag delar läraren ut dem. I Tristan och Lucas skola har man kunnat köpa blommor åt sina vänner som delas ut idag...



...jag
efter förra veckans stress vecka har tagit det lite lugnare och mår rätt bra faktiskt. Försöker att göra "to do" lista lite kortare varje dag så att jag hinner med allt, nästan.



...min älsklingar
nöjda och glada! Igår firade vi våra femtonåringar. Satt och tittade på foton härom dagen (och gjorde varsitt kollage på Instagram)...kan inte förstå vart tiden försvunnit!? Jag skulle vilja spola tillbaka livet och ta om det...skulle passa på att njuta mera av stunden, vara mera närvarande, ge ännu mera av mig själv! (Lätt att säga nu när man får sova på nätterna, har tid för sig själv på dagen/inte jobbar, har ett hus, barnen är rätt självständiga osv.)



...veckans bästa
att pojkarna verkade så nöjda över det lilla kalaset jag fixade åt dem igår. Värmer mitt hjärta.

...vill ha
hmm, jag har alltid så svårt att "önska" mig något, fast det här inte ens är en önskelista...är rätt nöjd med det lilla jag har. Visst saknar jag alltid nu och då något för stunden, men oftast går det lika bra utan det. Och igår mådde jag faktiskt riktigt dåligt när jag kom hem från butiken...blev och fundera på t.ex. alla mjukis djur...som kostade ett par dollar...vem har sytt dem? i hurdana förhållanden? av hur hälsosamt material?...för att jag skall bli glad (för stunden och sedan ha dåligt samvete...och inte veta vad jag skall göra med det)! Lika glad blir jag av en varm kram <3

...saknar just nu
en orange skjorta, kom e-mail med en önskan om att alla skall vara klädda i orange...skall ikväll på Edvins sista "hemma match" (sista matchen är sedan på tisdag)...där de möter det laget som är deras största hot, men vinner de ikväll så vinner de hela "District Championship".



...veckans "naturbild"
(har tydligen inte knäppt någon naturbild den här veckan...så bjuder på den här jag tog för tolv dagar sedan)
...veckans godaste maträtt
lördagens brisket...Janne och Tristan rökte hela dagen och på kvällen njöt vi...så gott!

...planer för veckoslutet
Edvins och Lucas baseball träningar kör igång, Alina skall på kalas...men inte annars något speciellt. Borde kanske hitta på något!?...för vi har långt veckoslut, barnen har bara halv dag idag och måndagen är ledig (Presidents day)...

Ta vara på dig vännen!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar