onsdag 8 januari 2020

Maska för maska...

Föreställ dig mjuk nyfallen snö, några minusgrader och solen som tittar fram mellan träden. Känn doften av skog, av vinter, den friska luften vi har där hemma...medans du pulsar fram i snön. Hör tystnaden, hör fåglarna, hör skrattet... De var så jag föreställde mig att få fotografera min lilla älskling i sin nya tröja bland björkarna...i snön. Tröjan jag stickat i smyg!...flera tidiga morgnar, flera stunder väntandes i bilen, några korgbollsmatcher...har jag stickat, maska för maska...och i varje maska finns kärlek till dig.





Julpaketet med tröjan var det första hon öppnade och den åkte på direkt...och av först vid läggdags...det tar jag som ett gott betyg. De´(n) värmer även mig <3!



Idén till att sticka en tröja till present till fröken kom en dag strax innan jul då jag kom att tänka på hur glad jag blev den julen jag var i hennes ålder ungefär (minns inte riktigt exakt, minns du mamma?) och jag öppnade min julklapp och där inne fanns världens finaste mjukaste godaste mintgröna tröja mamma stickat åt mig...just i smyg...förstod inte då och inte ännu heller för den delen, hur hon hade kunnat göra det utan att jag märkt någonting!? Och jag är säker på att där fanns lika mycket kärlek i varje maska... Maska för maska...





Nu blev ju inte fotografierna så som jag tänkt mig...det är inte något jag kan göra något åt, men allt annat än snön lyckades jag fånga i mitt hjärta! Är så galet nöjd och det tror jag fröken också är, med den gosigaste tröja stickad i mönster av Victoria Snellman / Lykkeliten kan vi nu matcha varandra (jag har ju också en "my chunky sweater"sedan tidigare). Stickat på stickor nr.10 i dubbelt garn av Drops Air (bestående av 70% alpaca, 23% polyamid, 7% ull) från Vörå handarbetsaffär. Tack snälla Kaj för besväret med garnen!



KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar