torsdag 16 januari 2020

Stormy Weather Cardigan

Bilderna från by Pias instagram

Inspirerad av och förälskad i by Pias "Bohemiana  mohair cardigan"...hittade jag det här mönstret (Stormy Weather Cardigan) på Garnstudio.se och bara måste sticka en till mig själv.







Enkel, lätt och snabb stickad...att det sedan tog nästan ett år att få knapparna i sydda är en annan sak. Bara så typiskt mig! men nu är den klar och i användning.
Riktigt skön faktiskt!

Stickad i dubbeltråd av Drops Brushed Alpaca Silk...färgen "ljung"...en riktig rebell i min garderob med tanke på färgen, tror det för tillfället är det grannaste plagget jag äger...men det var typ den ända färgen som adlibris hade (och som jag gillade) då jag beställde det.

Jag hatar att stå och posera, men ibland måste man bjuda på sig själv, hihi!
Ha det gott!
Nu skall jag förbereda mig för lunch med "suomileidit"...spännande! (har bara träffat en av dem förut) och jag tror nästan jag vet vad jag ska ha på mig ;-)




3 kommentarer:

  1. Vilken fin tröja du stickat...igen! Om jag bara orkade...Skulle gärna ha en ljusröd tröja som denna. Hoppas du hade en trevlig träff med de finska tjejerna. Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du orkar! Mönstret är lätt...(kan försöka hjälpa vid behov). Vi hade jätte trevligt och skall träffas igen i februari!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera