fredag 10 januari 2020

Årets första...

Så har vi fredag igen och jag skall försöka knåpa ner årets första "fredagslista". Visst var det skönt med ett "långt" jullov och att få fira det hemma med nära och kära, men dock nästan lika skönt att komma tillbaka till vardagen. Lite besviken är jag på att vi inte fick se någon snö, för det hade jag sett fram emot...men vi fick ju ändå några riktigt fina soliga dagar och några minusgrader. Här har vi varmt, 21 grader nu på morgonen och det utlovas oväder till kvällen (alltid lite spännande).



...jag
har äntligen sluppit min snuva och börjar komma tillbaka i dygnsrytmen, så jag mår rätt prima måste jag väl erkänna. Har aldrig förr varit så upp och ned med tidsskillnaden förut. Jag som inte brukar ha några problem med att vända klockan, kunde inte sova ordentligt på hela jullovet och först i natt har jag sovit "en vanlig natt". Som vanligt så här års är jag full av drömmar om hur jag vill att det nya året skall se ut...tyvärr blir det dock sällan så för energin och verkligheten kommer emot. Men jag är säker på att det kommer att bli ett spännande år.

...mina älsklingar
det är bara Janne som inte är återställd ännu, de andra mår rätt bra, inte så mycket snuva och hosta längre och alla tycker de att det varit roligt att vara tillbaka i skolan (konstigt nog eller så säger de bara så för min skull!?).



...veckans bästa
att vara tillbaka i vardagen. Även om jag älskar lov och verkligen inte är någon rutin människa, älskar jag vardagens trygghet.

...veckans sämsta
tänkte skriva det att klockan ringer på morgonen igen, men då ljuger jag för jag har ju varit vaken innan den nästan varje morgon...men det kanske är ett bevis på att jag inte är någon morgonmänniska precis. Den här veckan kan jag nästan känna att det värsta är att det är fredag redan (förstå mig inte fel, jag älskar fredagar och veckoslut) för jag har absolut inte fått något gjort den här veckan...annat än att vänja mig vid att vara här i Texas igen. Kan inte förstå att allt känns så "nytt" efter bara två veckor borta...trafiken, bilen, vädret, matlagningen, vardagen... Lika som att komma tillbaka på jobb efter semestern...men snabbt är man där igen.



...saknar just nu
saknar ingenting just nu, är så nöjd efter julen...att ha fått träffa så många, äta så mycket gott och fått så fina presenter. Det enda jag saknar om jag måste hitta på något är alla krispiga tulpaner som fanns i butikerna hemma i Finland...älskar tulpaner och vårvinter...





...veckans "naturbild"
Vet inte vilken jag skall välja, den från "hemifrån" tilltalar mera mig (kan inte få nog av "min skog"), men ni kanske hellre ser en härifrån (första "ankungarna" för det här året, lite dålig bild...men de blev så arga på mig att jag inte vågade gå närmare).


...veckans godaste maträtt
här har vi levt "på frysen" tills igår...så väljer mammas fläsk sås hon bjöd på i söndags...jag bara älskar den.

...planer för veckoslutet
inga direkta planer...bara ta det lugnt och njuta, kanske plocka undan julen om jag orkar annars gör jag det någon annan dag. Ikväll har Edvin match så dit skall vi...om inte ovädret hinner före och den blir inhiberad.



Kram och ett riktigt skönt veckoslut till dig!

1 kommentar:

  1. Så mysigt ni haft det. Hoppas ni alla kommer in i vardagsrytmen snabbt igen- som du skriver är den trygga vardagen alltid skönast. Synd att det inte blev av att träffas denna gång- vi får ta igen det under sommaren. Här har verkligen varit uselt väder- man längtar som en galen efter lite snö och några minusgrader. Men må det inte bli kallare i något skede. Ha det så bra

    SvaraRadera