torsdag 4 oktober 2018

Pojkarnas våning...

Dagen blir inte alltid som man tänkt sig...ibland blir den bättre! Som idag... Torsdag betyder torsdagsstädning, men "hann" inte dammsuga och torka golven i nedre våningen (åtminstone inte ännu, det var det som inte blev som jag tänkt mig). Det som däremot gör att den här dagen känns bättre är att jag fick inspiration att städa upp i pojkarnas rum så jag kunde knäppa lite bilder till er som jag lovat. När jag var klar tog jag en paus, "surfade" lite på telefonen och möttes av en hel del härliga, mumsiga kanelbullar på mitt instagram flöde. Kanelbullens dag idag, tydligen! Inte kunde jag ju vara sämre så nu väntar ett stort fat med kanelbullar på barnen när de kommer hem från skolan. Medan degen jäste gjorde jag klart barnens lunch till imorgon (tonfiskpaj), så nu behöver jag inte göra det ikväll, känns bra. Dessutom fick jag det här inlägget skrivet vilket jag inte heller hade räknat med. En bra dag med andra ord och ändå har klockan bara hunnit bli två!

Så till det jag skulle visa er (om ni är intresserade). Lite husesyn i övre våningen. Pojkarnas boning. Ganska opersonliga rum ännu men vi hoppas det skall bli bättre med tiden...





När man kommer upp för trappan så ligger "spelrummet" till vänster. Än så länge tomt förutom TV och playstation...



Vänder man sig om ser men ner i hallen och ut genom det vackra fönstret...älskar ljuset!

Till höger har vi pojkarnas rum i rad, Edvins rum ovanför köket, Lucas rum ovanför köket/hjälpköket och Tristans ovanför vad jag kallar matsalen (som ännu är ett tomt rum).







Edvin stackarn är ännu utan säng, men han får lite skylla sig själv eftersom han inte gillat någon vi föreslagit.







Lucas rum är kanske det minsta rummet, men bra får han rum med säng och skrivbord. På skrivbordet/whiteboarden håller han nu just på och ritar...







Tristan har två stora fönster ut mot gatan, härligt ljusinsläpp...

Det var övre våningen det!



Ha en skön torsdag och ät inte för många kanelbullar ;-) !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar