tisdag 2 oktober 2018

Höstfin i min Ebba




Dagarna har börjat bli kallare... Med kallare menar jag just under 25 grader på morgonen när jag följer barnen till skolan. Och lite, lite höstkänsla har börjat infinna sig de senaste dagarna...du vet så där när det inte känns riktigt rätt att klä sig i det somrigaste man hittar i garderoben mera (även om man bra skulle klara sig i det). Lyssnade till den känslan och "surrade" ihop en lite mera "höstig" klänning. En riktig Ebba (ur Mekkotehdas aikuisille), (har sytt en tidigare men då hade jag för lite tyg så den tog slut just under knäna), som nu räcker enda ner till tårna. Det harmade mig så senast att tyget inte räckte så jag skaffade genast ett annat, men sedan har det bara blivit och "vänta på sin tur".



Hemma i Finland har jag kanske inte saknat den här långa klänningen lika mycket som här. Här känns det nu att man fått tillräckligt av solen och behöver inte dra åt sig alla strålar mera. Hemma måste man ju passa på med så kort som möjligt de få dagarna det är solsken, däremellan är det långärmat som gäller (och inte smala axelband)...



Tyget (viskos) till klänningen har jag hittat i Eurokangas restbitar för ett par år sedan. Länge funderade jag nog om det är lite för <3 <3 <3 för mig eller för grant, jag har ju inte så mycket färg i min garderob?!



....och äntligen fick jag något mina träskor (gamla arbetsskor) passar till! 

Jag älskar min nya klänning (och mina träskor)!

<3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar