tisdag 16 oktober 2018

Hösten är här



Äntligen är hösten här, som jag har väntat...men måste nog erkänna att den tog mig på bar gärning, hihi. På söndagen 33 grader idag 10 (kanske inte låter så kallt men känns...). Kan redan nu inse att husen här inte är gjorda för "vinter". Dags att söka fram lite varmare kläder, Alina funderade redan idag om vi hade mössor med, hihi.



På söndagen hade vi en dag (lunch) på stranden. Surfside beach, värd ett besök om du har vägarna förbi. Vi njöt av solen, vågorna, söndagen...när vi kom hem såg vi alla (utom Alina och Tristan) ut som kokta kräftor...just som jag i veckan hade funderat om man ännu kan bli brunare/solbränd. Svar, man kan!





Vi satt på stranden och talade bl.a. om att det är svårt att tänka sig att det är oktober, solen gassar och havet är varmt. Idag är det inte svårt att tänka sig att det är oktober, däremot svårt att förstå att det är solbrännan på min rygg som gör ont när jag rör den. Få se hur det blir med inkommande "beach weekend", vi har planerat in ett sådant?!





Jag klagar inte! Nu skall jag fundera vad jag skall ta på mig...har lunchträff och promenad på agendan idag!



Poolen kändes ändå varm på min dagliga simtur, då det är så kallt i luftem ;-)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar