onsdag 4 juli 2018

Mörkare, gråare och linne...

Jag börjar nästan vara "orolig" för mig själv...vem är jag och vart är jag på väg så här inom inredningsstilen här hemma. Jag som "alltid" drömt om Greengates vackra textilier och porslin har inte alls saknat dessa romantiskt blommiga i år. Jag som brukar plocka fram mina ljusröda kuddfodral och hänga upp mina fjärilsgardiner i takt med att vårsolen strömmar in genom fönstret har inte gjort det heller i år, inte ens saknat dem. Däremot har jag köpt mig nya kökshanddukar i linne, mörk mörk grå och beige, våra mönstrade påslakan har blivit liggande i skåpet och istället bäddar jag med enfärgade linnelakan, jag har köpt en ny bordduk, den också mörk grå (fast det är sommar!?)...och så kom jag på mig själv med att klicka hem en grå soffa (till Texas), jag som älskat våra ljusa.





Intressant! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar