söndag 14 augusti 2016

Pirr i magen


För en vecka sedan skrev jag att vi ännu njuter av sommaren, kanske för att jag då började min sista vecka sommarsemester!? Jag måste dock erkänna att redan följande dag var hösten här, fast jag vill eller inte. Jag gillar hösten men på något sätt känns det i år som om sommaren tog slut på hälft.

Nog är det ju så att när skolorna börjar, vilket de gör imorgon här i Sibbo så är det dags att säga adjö till sommaren och med nya krafter ta tag i vardagen igen.

I vår familj har vi en lite extra pirrig dag/höst, eller åtminstone har jag det... Den här skolstarten är så tillvida lite speciell då Edvin börjar högstadiet  (jag kan inte förstå att han är så stor redan, just började han skolan) och minstingen börjar ettan! Det är härligt att se ivern och glädjen i denna förstaklassist... Men det är inte nog med det, själv skall jag också sätta mig på skolbänken i höst (fast bara några kvällar i veckan) så jag tror nog det är jag som har mest pirr i magen (lite för allas del). Jag väntar nog lika mycket på mina studier till inredare som Alina på att börja skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar