söndag 21 augusti 2016

Mysterium!?


Mysteriet med det försvunna äpplen, kunde vara ett fall för Lasse&Majas detektivbyrå (de där kända barnböckerna...). Det här är en sann historia... För si så där 7-8 år sedan planterade jag (vi)  6 äppelträd på vår gård, yes...nu skulle vi få mängder av egna äpplen och barnen väntade  (väntar ännu) på att få fina klätterträd. Första vintern kom och till vår stora fasa märkte vi på våren att hjortarna hade kalasat på våra träd. Nåja...nästa vinter var vi lite klokare, redan på hösten lät vi hägna in träden och fick en riktig äppelträdgård. Våren kom och träden såg ut att må rätt bra, jag väntade mig ljuvt blommande träd...men "icke så picke". Så här har det fortsatt år efter år och jag hade nästan gett upp hoppet på att någonsin få egna äpplen. Till min stora förvånad och glädje blommade flera av träden i våras, fick karter som orkat utvecklas till fina äpplen. De här senaste dagarna har jag på håll beundrat dessa "röda bollar" på avstånd, speciellt de på det "lilla trädet".


Så beslöt jag mig för att gå och ta några bilder av dessa underverk. Lycklig gick jag in i äppelträdgården med kameran (telefonen) i handen, väl där tappade jag hakan, gnuggade ögonen, det kan inte vara sant...alla "röda bollarna" från det lilla trädet var puts veck borta!?


Inga spår syns i det långa gräset, men äpplena är borta! Mysterium?!


(Tur finns det några kvar på de större träden.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar