måndag 23 november 2015

De första små snöflingorna...

"Snön har lagt sitt täcke, över berg och glaciär
Det gnistrar i sin enslighet, ingen själ passerar här..."



...nu har snön äntligen nått södra Finland. Gissa min förvåning och glädje då jag på lördags morgonen såg de första små vita flingorna falla?! ...genast vaknade "julmänniskan" i mig... fast jag inte saknat vintern ännu...tändes det genast ett hopp i mig om en vit jul. Dessa små flingor satte fart på mig/oss att göra sådant man borde ha gjort...som att ställa in trädgårdsmöblerna, byta vinterdäck osv.



Jag har redan en tid bläddrat i lite julmagasin för att försöka få lite vinter-, julstämmning...men nog ser ju bilderna helt andra ut nu med lite snö på marken...




...också ljusslingan i fönstret var så mycket vackrare i dag...







Tänk vad lite, lite snö kan göra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar