fredag 20 november 2015

Alina 6år


Så tiden går, i torsdags för en vecka sedan var det dags igen att fira Alina. Den här gången fyllde hon 6år. Tänk att det gått 6 år sedan denna fröken fick se dagsljuset. Jag är så glad att jag får vara mamma till denna prinsessa. De här är en fröken som alltid haft en stark vilja och bestämda åsikter, en fröken som gillar att göra och prova på nya saker. Hon pysslar och sysslar och har nu lärt sig läsa och skriva...




De senaste dagarna har det kalasats för hela slanten. I torsdags fylldes huset med fjorton glada, duktiga förskolebarn. Tillsammans pysslade vi prins- och prinsesskronor så vi kunde fira riktigt ordentligt.



På lördagen var det sedan släkten och vännernas tur... Temat för dessa kalas har varit guld...det syns i dekorationerna, på servetter, sugrör, ljus och bakverken...liksom i födelsedagsbarnets klädsel (nåja, jag har inte råkat fånga kjolen på någon bild)




På "barnkalaset" bjöds det på creps, glasstårta, moccarutor, kex och godis, allt enligt födelsdagsbarnets önskemål. På lördagen var det sedan mamma alltså jag som bestämde vad det skulle bjudas på. Det blev morotssoppa (det guldigaste jag kunde komma på i matväg), blåbärs cupcakes, citron-lime ostkaka, toscakaka och choklad tårta med banan och äppelmos fyllning - ovanpå guld non-pareller.


Den här veckan har känts riktigt konstig då kalasen och förberedande av dem är förbi... Nu blir det dags att börja fundera på julförberedelser i stället. Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar