torsdag 12 november 2015

Barcelona cup



Det är redan ett tag sedan (men jag vill ändå skriva...) som jag fick njuta av något alla borde få njuta av...att vara på "tumis" ibland. Den här gången var jag med Edvin på fotbolls turnering till Spanien (Salou). Vi åkte på torsdag kvällen, spenderade fredagen i Barcelona för att sedan hela veckoslutet heja/spela fotboll. Dagen i Barcelona var helt underbar, dels för det fina vädret men mest för att jag njöt av att Edvin njöt att bara få bara med mig. Han var en helt annan än vad han brukar vara då vi är hela familjen, han ville gå i butiker och titta (fast vi inte köpte något), han ville gå in i katedralen, när jag föreslog att vi skulle ta linbanan som man ser ut över staden ifrån (bara för att jag tänkte att han skulle tycka det var roligt) undrade han om vi måste? kan vi inte gå på kaffe istället...osv.







På lördag och söndag spelade pojkarna tre matcher per dag, så dit gick de dagarna. Duktiga var de och Edvins lag kom på fjärde plats. Grattis pojkar, duktig kämpat! Lördagkväll gick vi en stund till stranden. Det roade mig då jag såg pojkarna simma och leka länge och väl bland vågorna medan de "infödda" gick klädda i tunna stopparockar, stora halsdukar och läderstövlar...




Söndagkväll, vår sista kväll, kronades med ett besök till Camp Nou, FC Barcelonas hemma areena, där Barca vann 3-1 mot Eibar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar