onsdag 1 januari 2014

Vit-röd jul



...så börjar julhelgen vara till ända...granen barrar och julmaten är slut...vi hade planerat en lika lugn och mysig julafton som ifjol, med julmiddag hos mina svärföräldrar, julklappsutdelning på juldagsmorgonen osv. men det lyckades inte riktigt eftersom barnen väntade som aldrig förr på julgubben och på att få öppna paket så de  kunde inte njuta av middagen och ta det lugnt. När vi kom hem och det var dags att få öppna ett paket som låg under granen blev det bara kiv och sura miner...men för övrigt flöt julhelgen på med julmiddag hos oss på juldagen och hos mina föräldrar på annandag jul. Vi har njutit av att få vara familjen samlad, sett på film, spelat spel osv.

Vi har haft en vit-röd jul i år. Som jag tidigare skrivit har jag varje år olika färgtema på julen, allt från julkort till dekorationer, julgran och dukning osv. Ifjol var det gran, spets och guld... I år hade jag tänkte mig pepparkakstema (eller egentligen redan ifjol) men det kändes inte rätt...så egentligenbara blev det vitt och rött... Nästa års tema finns redan i mina tankar, men få se vad det blir...










1 kommentar: