måndag 13 januari 2014

Änglavingar...



...hittade mönstret redan för ett par år sedan i en tidning och sedan dess velat sy dem, tyget köpte jag för ett år sedan, men det har bara inte blivit av tidigare, alltid funnits något "viktigare"...men nu kunde jag inte låta bli längre och nu är de klara! När jag hade klippt vingarna blev det lite "skräp" kvar som jag sydde ett hjärta av.



Nu har det landat en ängel
av Niklas Strömstedt

Ett ögonblick av tro när hela världen är så underbar
att ingenting gör ont
En liten stund av ro jag får ett leende
mitt hjärta kommer aldrig mer va tomt

Det finns bara varmt i människan, människan kan

Nu har det landat en ängel hon la sitt liv i min famn
I hennes ögon kan kärleken le en verklighet
Hon vandrar i en värld som bara änglar kan se

En tanke blir en tid när jag är trött och grå
och åren känns i varje steg jag tar
Då går hon här bredvid ett litet leende
av längtan efter allt som hon har kvar

Hon ser inget ont i människan, människan kan

Nu har det landat en ängel som ger färg åt varje dröm
Hon la sitt liv i min famn där hennes himmel legat gömd
I hennes ögon kan kärleken le en verklighet
Hon vandrar i en värld som bara änglar kan se

I hennes blick står det skrivet
Det finns en mening med livet

Nu har det landat en ängel....

 

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar