fredag 6 december 2019

Snabb fredagslista...

Hej på dig fredag! Tänkte snabbt plita ner en fredagslista innan jag förflyttar mig till soffan och slottet. Jag vet inte om ni andra väntar på fredagslistan, men jag vet att min syster gör det. Trevlig självständighetsdag förresten!



...jag
mår inte helt hundra men mycket bättre...fick säkert min släng av samma virus som barnen haft. Förövrigt mår jag som man (jag) "ska" må så här före jul...lite smått stressad över allt men ändå njuter jag att få lyssna på julmusik, känna dofterna, pyssla, slå in paket osv... Minns det året jag hade bestämt mig för att inte ta någon stress (och inte gjorde det heller) men det året infann sig ingen julkänsla i bröst inte ens vid julbönen eller julklappsutdelningen. Efter det har jag bestämt mig att lite stress behövs för att göra JUL för mig. Hur känner du?

...min älsklingar
de fick sitt väl förtjänta höstlov (skall försöka få ner ett inlägg om det senare...helt underbar resa/stad), vilket gjorde dem riktigt gott tror jag. Alla verkar de vara piggare och på gott humör. Nu är det inte så mycket kvar i skolan heller innan nästa lov...

...veckans bästa
att jag kommit i gång med både studier (såg att det är tre månader sedan jag senast lämnat in en uppgift, skäms) och julpysslande, som jag har längtat så efter. Bjöd över en vän för att vika pappersstjärnor tillsammans, mycket roligare så...glögg, jultårtor, julmusik och glada skratt (dock ingen stjärna klar ännu för mig, hon gjorde tre).



...veckans "sämsta"
måste lägga sämsta inom situations tecken för egentligen är det inget dåligt utan bara roligt, men att allt skall hopa sig på samma vecka...är så typiskt! ...måndag T fysio, tisdag E korgboll (vinst :-)), onsdag T fysio, E och L baseballträningar, tordag E och L baseball match (vinst :-)), idag A art, E och L baseball match (vinner de går de vidare till semifinal...)...skulle helst bara vara hemma och fixa tillsammans med hela familjen.



...vill ha 
julstämning...är på bättre väg än ifjol, men visst är det snäppet svårare att fånga den (som nu t.ex. flyger här en fjäril utanför fönstret och grannen stör min julmusik med gräsklipparen...)

...saknar just nu
har sagt det förut och säger det igen en matta i vardagsrummet...(flyttade i protest bort den gamla som inte passar där...ifall det skulle hjälpa att hitta den jag vill ha). Är så attans glad för det nya soffbordet jag fick (även om det kunde ha varit det "guld" färgade, men fanns det inte så fanns det inte).



...veckans "naturbild"
är från förra veckan, höst i Central Park med Manhattan i bakgrunden.

...veckans godaste maträtt
hela den här veckan har varit en sådan där "flyg och fläng" vecka så för att få det att gå ihop har vi kört två dagar malet köttsås och två dagar makaronilåda...ibland måste man bara, tyvärr. Det bästa har nog varit brisketen Tristan rökte i lördags.

...planer för veckoslutet
pepparkaksbak och "julmarknad" står på programmet...sedan lite städa och matlagning för hela Edvins korgbollslag kommer hem till oss på middag på måndag kväll.



Nu till soffan...byket och självständighetsbalen väntar.
Trevlig kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar