fredag 13 december 2019

Fredag med julstök och lucia...

Visst är det härligt med alla dofter som sprider sig så här i juletid...glögg, saffransbullar, juläpplen och pepparkakor...



Tänkta passa på att sätta mig ner och skriva några rader medan lussekatterna jäser så här fredagen till ära. Luciadagen till ära! Blev så glad då jag vaknade och det första jag såg i telefonen var ett meddelande av min syster, med en bild på minnen från tre år tillbaka (som hennes fb hade påmint henne om).



Lucia hon kommer med ljus och glädje...



...jag
Jag bara älskar den här tiden på året. Planera-drömma-pyssla-baka-skapa-slå in klappar till nära och kära...det är jag det. Skulle gärna "gå under jorden" och få göra allt det här i lugn och ro (utan andra måsten) och så dyka upp precis lagom till julafton. Det vore grejer det.





...min älsklingar
är inte alls lika ivriga som jag, men visst väntar de och längtar. Men jag förstår dem...de har fullt upp i skolan, mycket prov och förhör den här veckan och nästa vecka har de "final exam" i varje ämne,  t.o.m sista skoldagen. Lyckligtvis har alla hållit sig friska.

...veckans bästa
Vi hade alla Edvins lagkamrater över på team-dinner i måndags och det gör mig så varm i hjärtat att se hur roligt de har tillsammans. Med den lagandan är det inte konstigt att de vunnit 7/7 matcher tillsvidare den här säsongen...få se hur det går idag och imorgon...Håller tummarna!

...veckans sämsta
Inget sämsta den här veckan...allt är bara, bara bra.


...vill ha
De ända jag önskar mig just nu är julefrid och den tror jag infinner sig bara tempo lugnar ner sig och vi äntligen är på planet på väg hem, hem mot alla vänner vi saknar... hem mot värme och glädje.



...veckans "naturbild"
Ups, inser att ja inte har någon naturbild från den här veckan...har inte "hunnit" vara ute, men de här bilderna knäppte jag idag då jag följde Edvin till bussen.

...veckans godaste maträtt
Testade en italiensk bön- och lins gryta igår, den var verkligen mums...testa du också! Receptet hittar du här.

...planer för veckoslutet
En eller två korgbollsmatcher, Lucas får en kompis övernatten och så jul, jul, jul...



Trevligt veckoslut och tredje advent!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar