tisdag 3 september 2019

Hello Tuesday...

...tänkte skriva "Monday"...men HALLÅ vart har veckan, veckoslutet, början på veckan gått och ja, augusti också!? Tisdag redan och september. Förstår inte...
Ber om ursäkt för att jag missade fredagslistan! Det dök upp lite "andra planer", älskling hade läst mellan raderna att jag behövde lite "tumis tid" och tog ut en ledig dag för min skull, inte snällt så säg!? Vi stökade undan lite ärenden, köpte sushi med oss hem till lunch, hämtade barnen från skolan och tog fredag kväll lite tidigare än vanligt. Sedan har vi njutit av långt veckoslut. Måndagen (igår) var ledig här p.g.a Laborday (motsvarande till vår första maj).

Måste erkänna att lördagen var en av det "tråkigaste" dagarna jag varit med om på länge, förstår inte hur det kunde bli så...vi som hade stökat undan allt på fredag för att bara kunna vara och njuta på lördag, skaffat hem lite bubbel/pool dricka...och så gick hela familjen här som zombien och glodde på varandra (lite komiskt så här efteråt). När klockan äntligen blev så att det var dags att korka bubblet, öste regnet ner och på noll tid blev det fart i familjen och vi styrde kosan till biografen här i närheten. Vilken upplevelse, lite annat än vad jag är van vid, fåtöljer som man kan justera hur som helst och "egen" servitör filmen igenom, bara att trycka på knappen då drickan eller popcornen tog slut...inget problem heller att få sig en pizza eller en burgare...lite lördagslyx i regnet! (Det finns nog helt "vanliga" biografer också.) Ja, om ni är nyfikna så var det The Lion king vi var och kollade, alltid lika rörande...vet inte hur många gånger jag måste se den för att inte fälla en tår.

Söndagen blev en inte så härlig men ändå härlig dag, där är jag tudelad...måste bara dra en djup suck, dessa tonåringar alltså...inte är det lätt, i synnerhet inte med fyra på en gång. Måste erkänna att det var mycket lättare med tre blöjbarn som vakade och senare en Alina, än den här skaran just nu. Jag får gråa hår med mindre... Hade sett fram mot en härlig dag på stranden med familjen...men det hade tydligen inte alla gjort om vi säger kort gott så, men vi åkte till stranden (liksom tusentals andra visade det sig), åt vår matsäck, njöt en stund och återvände sedan hem med löftet om att alla kommer i poolen hemma och vi fick världens bästa kväll. En sådan man lever riktigt länge på!

Oj, så den här "introduktionen" blev lång...tror den får stå för hela "fredagslistan"!
Nu skall jag gå och sköta om min sjukling och så är banankakan just klar och sedan är det dags att börja söka hem de andra.

 Ha det bra!


Några bilder från veckoslutet...







2 kommentarer:

  1. Hejsan, Ja, ibland blir det ju inte som man tänkt sig. Inte med tonåringar i alla fall :). Bion lät ju häftig..verkligt lyx. Blev oxå sugen på att baka banankaka nu,kanske vi kunde baka idag, här är idag verkligt äckligt höstväder. Ha det så bra

    SvaraRadera
  2. Ursäkta...hade helt "missat" din kommentar. Blev det någon banankaka? Bästa sättet att få de lite bruna bananerna att gå åt, hihi.
    Det sägs små barn, små bekymmer... Jag känner inte att jag skulle ha några större bekymmer med mina...men de växer för fort och jag vill ha här, nära, hos mig...är liksom inte redo att de börjar bli stora. Ha det så bra!

    SvaraRadera