fredag 13 september 2019

Älskar fredag...

...lika mycket som jag gillar måndag! Fredagen kommer med löfte om några dagar tillsammans med familjen, sovmorgnar, sällan några måsten, bara göra vad vi vill. Lika mycket längtar jag efter måndag då jag får tid för mig själv, mina tusen "projekt" och vad jag vill. Försöker att sköta "mitt" medan de andra är på jobb/ i skolan och så ger jag all min tid åt dem när de kommer hem. Det känns som om det bara vore måndag och fredag hela tiden, veckan går så snabbt. Till alla som undrade vad jag skall göra när jag blev hemma skall jag tala om att jag inte haft en sekund ännu problem att hitta på något...större problem att få sekunderna att räcka till allt jag har på min "to do lista", hihi!


...jag
mår toppen, men känner mig lite "stressad"...vill sy, sticka, studera, sortera fotografier osv. allt på en gång, samtidigt som vardagen skall hinnas med. Därtill skulle jag vilja få in lite promenader.

...min älsklingar
knogar på, första månaden redan undanstökad i skolan...proven har satt igång och efter två veckor
kommer första sex veckors betygen.


Alina trivs som fisken i vattnet med sin art-class hon börjat och kommer hem med den ena finare målningen efter den andra. Edvin hittade på att börja spela baseball han också (samma lag som Lucas) och var igår på sin första träning. Tristan lägger mest tid på skola, gym och väntar bara på lördag så han får laga mat. Han och Janne uppfyllde en dröm de haft länge och köpte sig en "smoker".


...veckans bästa
det är väl nog det att vardagen löpt på utan några större bekymmer.

...vill ha
nu när "höst mörkret" (här är kvällarna lika mörka såväl vinter som sommar, hihi) börjar falla och det inte mera är för hett att sitta ute på kvällarna skulle det vara så fint med en "lampslinga"...lite "partyfiilis" runt uteplatsen.


...saknar just nu
att hinna höstpiffa lite här hemma. Har hunnit byta kuddar i soffan, men det är allt.


...veckans "naturbild"
(typ ända bilden jag tagit den här veckan)

...veckans godaste maträtt
Tristan stod för maten i måndags (då jag var med Lucas på träning och Janne var borta). Han lagade en av sina specialiteter kinesisk wok åt oss...så god!

...planer för veckoslutet
veckoslutet går nog i baseballens tecken träningar för pojkarna på lördag och (tränings)match på söndag, så vi hinner knappast med så mycket annat.


Trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar